به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۲۸۴۸۱۹
تروریست‌های طالبان از کودکان سربازگیری می‌کنند

طالبان خانه‌های مردم را غارت و دیش‌های ماهواره را تخریب می‌کنند

گروه بین‌الملل: اکثر اعضای گروه تروریستی طالبان که در جنگ با نیروهای امنیتی کشته می‌شوند، به زور توسط این گروه مسلح شده‌اند!
طالبان خانه‌های مردم را غارت و دیش‌های ماهواره را تخریب می‌کنند
یکی از فعالان ولایات جوزجان می‌گوید، طالبان پسر کوچک‌ش را به زور مسلح کرده و به جنگ برده‌اند. به گفتۀ این پدر جوزجانی، او بارها تلاش کرده تا نزد افراد طالبان برود و از آن‌ها بخواهد پسرش را آزاد کنند اما از آن بیم دارد تا طالبان به حرفش گوش نکنند و به پسرش آسیب برسانند.وی می‌گوید که طالبان به مردم ظلم می‌کنند و کودکانی که باید در مکتب مصروف آموزش باشند را به زور به جبهۀ جنگ می‌برند.
یکی از فرماندهان محلی جوزجان هم می‌گوید که طالبان پسران زیر سن ۱۶ سال را از قریه‌های مرغاب، حسن‌تابین، شکرک، افغان‌تپه، قره‌کنت و تونیکه به زور به خط اول جنگ برده‌اند! به گفتۀ این فرمانده، در جنگ طالبان با نیروهای امنیتی بیشتر کسانی کشته می‌شوند که طالبان آنان را به زور مسلح کرده‌اند. خلیل اسیر، سخنگوی فرماندهی پلیس تخار نیز سربازگیری طالبان در مناطق تحت تصرف‌شان را تأیید کرده و می‌گوید، طالبان در ساحات تحت حاکمیت‌شان از جوانان خواسته‌اند تا به جهاد بپیوندند و اگر از امرشان سرپیچی کنند، تیرباران خواهند شد. از سوی دیگر، صفی‌الله محزون، فرمانده پلیس بغلان می‌گوید که طالبان در کنار سربازگیری، خانه‌های مردم را نیز غارت و چپاول و دیش‌های ماهواره را از پشت‌بام‌ها پایین آورده و تخریب می‌کنند! آنها از مردم خواشته‌اند تلویزیون نگاه نکنند، زنان از خانه‌ها بدون همراه داشتن محرم و حجاب روبنده (برقع)، خارج نشوند!
محمدهاشم سروری، عضو شورای ولایتی سمنگان هم می‌گوید که طالبان در این ولایت مردم را مجبور می‌کنند تا روزانه ۵ تا ۱۰ نفر از اعضای گروه‌شان را غذا بدهند! یکی از فعالان مدنی بدخشان که نمی‌خواهد نامش در گزارش ذکر شود می‌گوید، طالبان در چند مرحله سربازگیری می‌کنند. در مرحلۀ اول اعلان می‌کنند تا افراد به صورت داوطلب به آنان بپیوندند. در مرحلۀ دوم با بزرگان و متنفذان قومی صحبت می‌کنند تا شمار مشخصی از جوانان را در اختیار آنان بگذارند و در مرحلۀ سوم، جوانان را به زور مسلح کرده و به جنگ می‌برند. این باشندۀ بدخشان می‌گوید که شمار زیادی از جوانان بدخشانی از بیم سربازگیری توسط طالبان به کابل و ایران رفته‌اند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها