به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۲۸۴۸۴۷

یک سیارک از کنار زمین عبور کرد

یک سیارک از کنار زمین عبور کرد
گروه علمی: طبق محاسبات اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا، ناسا، یک سیارک تقریباً به اندازه قدام هرم بزرگ جیزه یکشنبه (۲۵ ژوئیه) از کنارزمین عبور کرده است. ناسا می‌گوید، هیچ نگرانی وجود ندارد که این سنگ‌های فضایی تهدیدی برای زمین باشد، اما چنین سن‌ هایی رصد می‌شود تا هم در مورد سیستم اولیه خورشیدی اطلاعات بیشتری کسب شود و هم اگر مدار آنها تغییر کند به دقت زیر نظر گرفته شوند.

این سیارک که ۲۰۰۸ GO ۲۰ نام دارد، به گروه سیارک‌های آپولو تعلق دارد که زمین در مسیر مدار آن‌ها قرار دارد؛ داده‌های موجود نشان می‌دهد سیارک مذکور با فاصله ۲.۸ میلیون مایل (۴.۵ میلیون کیلومتر) از کنار زمین عبور کرد.
بر اساس گزارش‌های خبری، این سیارک با سرعت عظیم ۱۸ هزار مایل در ساعت (تقریباً ۲۹ هزار کیلومتر در ساعت) از کنار سیاره ما عبور کرده است.

ناسا گفته است: «سیارک ۲۰۰۸ GO ۲۰1» به طور بالقوه «خطرناک» است زیرا با گذشت زمان نیروی گرانشی سیارات می‌تواند مسیر مداری جسم را تغییر دهد تا از مدار زمین عبور کند؛ اگر این حادثه رخ دهد، برخورد آینده با سیاره ما امکان پذیر است».
برچسب ها: سيارک كره زمین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها