به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۸۴۸۹۹

رویکرد تهاجمی‌ چین در قبال هند و پاسیفیک

رویکرد تهاجمی‌ چین در قبال هند و پاسیفیک
گروه بین الملل: وزیر دفاع آمریکا به چین بابت رویکرد تهاجمی‌اش در قبال منطقه هند و پاسیفیک هشدار داد.
 ژنرال لوید آستین، در جریان سخنرانی در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در سنگاپور با اشاره به تایوان گفت، ایالات متحده وقتی که منافعش در معرض تهدید باشد دور نمی‌ایستد.
وی با اشاره به این مساله که آمریکا به دنبال تقابل با چین نیست‌، افزود: متاسفانه، پکن برای حل مناقشات به صورت صلح آمیز و احترام و رعایت قوانین تمایلی ندارد. ما همچنین شاهد اقدامات تهاجمی علیه هند هستیم. رفتارها و فعالیت‌های نظامی بی ثبات کننده و شکل‌های مختلفی از تهدید و اجبار علیه مردم تایوان را می‌بینیم و یکسری اقدامات دیگر شامل ارتکاب جرایم و نسل کشی علیه مسلمانان اویغور در سین‌کیانگ را نیز شاهد هستیم.
وزیر دفاع آمریکا همچنین ادامه داد، واشنگتن همچنان بر روی کمک به تایوان برای دفاع از خودش یا داشتن ظرفیت‌هایی برای دفاع از خودش تمرکز دارد.
با وجود این هشدارها، ژنرال آستین همچنین تایید کرد که آمریکا به تعهداتش در ادامه و پیگیری یک رابطه دوستانه و با ثبات با چین پایبند است و گفت: آمریکا از کشورهای منطقه نمی‌خواهد که بین واشنگتن و پکن یکی را انتخاب کنند.
سفر وزیر دفاع آمریکا به جنوب شرق آسیا و منطقه پاسیفیک در حالی صورت گرفته که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور در حال تغییر عملیات نظامی در افغانستان و عراق و خارج کردن نیروهایش از این دو کشور است. آمریکا تا ۳۱ اوت سال جاری میلادی تمامی نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند. همچنین وی و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه اعلام کردند که ماموریت نظامی ایالات متحده در عراق تا پایان سال جاری میلادی پایان می‌پذیرد.
"فیل دیویدسون"، رئیس سابق فرماندهی آمریکا در منطقه هند-پاسیفیک نیز در جریان جلسه مارس کمیته سرویس‌های مسلح سنا هشدار داده بود، جاه طلبی‌های چین باعث می‌شود تا آمریکا، تایوان را در مرکز توجه قرار دهد.
وی همچنین پیش بینی کرد تهدید علیه تایوان در طی این دهه و در واقع در شش سال آینده آشکار می‌شود.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها