به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۸۴۹۵۶

رکورد پرواز با تاکسی هوایی برقی شکسته شد

رکورد پرواز با تاکسی هوایی برقی شکسته شد
گروه ورزشی:یک شرکت تجاری از ثبت رکورد پروازی جدیدی برای تاکسی هوایی برقی تولیدی خود خبر داد. این محصول با یک بار شارژ توانسته مسیری ۲۴۹ کیلومتری را طی کند.تاکسی هوایی برقی تولیدی شرکت جابی این مسیر ۲۴۹ کیلومتری را طی مدت ۷۷ دقیقه طی کرده و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی فرایند نشست و برخاست را به صورت عمودی انجام داده است.
 
هدایت این تاکسی هوایی از راه دور و توسط یکی از خلبانان ارشد این شرکت به نام جاستین پینز انجام شده است. بعد از بلندشدن عمودی، بال‌های این هواپیما فعال شده و شش پره نیز به کمک آن آمده است.باتری این هواپیما از جنس باتری‌های لیتیومی است. کاتد این باتری از نوع ۸۱۱ ان ام سی و آند آن از جنس گرافیت است. انتظار می‌رود تاکسی هوایی یادشده بتواند با باتری‌های یادشده بیش از ۱۰ هزار بار پرواز عادی را انجام دهد.

شرکت جابی از چهار سال قبل فعالیت جدی خود را برای تولید تاکسی‌های پرنده برقی آغاز کرده و در سال‌های اخیر برای ارتقای کیفیت و میزان شارژ باتری‌های این تاکسی‌ها تلاش زیادی کرده است. البته باید توجه داشت این پرواز بدون حضور سرنشین انجام شده و به طور قطع افزایش بار موجب کاهش مسافت طی شده خواهد شد. هنوز مشخص نیست استفاده تجاری از این محصول چه زمانی و با چه هزینه‌ای ممکن می‌شود.
برچسب ها: تاکسی هوایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها