به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۲۸۴۹۶۹

طرح مسدودسازی اینترنت تصویب شد

طرح مسدودسازی اینترنت تصویب شد
گروه جامعه:  نمایندگان مجلس طرح مسدودسازی اینترنت را تصویب کردند. براساس رای‌گیری که در صحن علنی مجلس برگزار شد قرار است این طرح در قالب اصل ۸۵ بررسی شود و عده کمی از نمایندگان به جای همه‌ی آنها تصمیم‌گیری کنند.
 
١٢١ نماینده با رای موافق خود بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی را به کمیسیون فرهنگی واگذار کردند. بنابراین این طرح به دور از چشم افکار عمومی بررسی و تصویب خواهد شد.اگر چه گفته می‌شود این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، اما امیدی به برگشت از حالت آزمایشی آن وجود ندارد.

این طرح شامل کل فضای مجازی از جمله سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌ها می‌شود. محدودسازی اینترنت تبعات بسیاری دارد که براساس اظهارات علی ربیعی، سخنگوی دولت اگر فقط اینستاگرام در ایران بسته شود بیش از یک میلیون نفر بیکار می‌شوند.در چند روز اخیر کاربران فضای مجازی و صاحبان کسب و کارهای آنلاین به چند نوع اعتراض خود را نسبت به این طرح اعلام کردند. تقریبا همه‌ی استارتاپی‌ها معتقدند که با اجرا شدن این طرح همه‌ی کسب و کارهای آنلاین نابود می‌شوند.

علاوه بر کسب و کارهای اینترنتی کاربران فضای مجازی نیز، کارزاری ایجاد کردند و در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار دقت و بررسی بیشتر درباره این موضوع شدند.۵۰ شرکت متکی بر اینترنت نیز بیانیه‌ داده‌اند که طرح مجلس به نفع کسب‌وکارهای ایرانی نیست. همچنین این طرح به مهم‌ترین سرمایه آن‌ها یعنی اعتماد کاربران و امید همکاران‌شان لطمه جدی وارد می‌سازد.

اگر چه برخی از نمایندگان مجلس نیز نسبت به این طرح معترض هستند اما رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از بیرون کشور بیش از ۱۳۰ هزار پست در رابطه با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی که در دستور کار مجلس است گذاشته شده و با آن مخالفت کرده‌اند و شلوغ کردند؛ چراکه نمی‌خواهند این کار انجام شود، اما پای آن ایستاده‌ایم، کار خود را انجام داده‌ایم و قانون آن را آماده کرده‌ایم، به صحن مجلس می‌بریم و اجرایش خواهیم کرد.
 
مرجع : تجارت نیوز

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۵:۱۶
فقط خودشان خيط ميشوند، مردم راه استفاده را مي يابند مانند اونهايي كه قبلا ممنوع كرده بودند و در برابر اراده جمعي تسليم شدند. (375184)
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۷:۲۴
به كره شمالي خوش آمديد (375193)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها