به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۸۵۰۲۲

عوارض عجیب مصرف بیش از حد زنجبیل

عوارض عجیب مصرف بیش از حد زنجبیل
گروه علمی: مصرف بیش از حد زنجبیل می‌تواند باعث به مخاطره افتادن سلامت بدن شود.زنجبیل یکی از گیاهان بسیار پرخواص است که برای طعم دار کردن سایر مواد غذایی از آن استفاده می‌شود. از دیرباز زنجبیل را به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند.با این وجود، در کنار خواص بی نظیر زنجبیل، مصرف آن می‌تواند برای بدن عوارض جانبی داشته باشد. در این مطلب به رایج‌ترین عوارض جانبی مصرف این گیاه می‌پردازیم:
 
۱- اسهال: اگر از زنجبیل به میزان زیاد استفاده می‌کنید، این موضوع می‌تواند باعث بروز اسهال در شما شود. در حقیقت زنجبیل سرعت عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش را تشدید می‌کند.

۲- خطرناک در زمان بارداری: تحقیقات نشان داده است مصرف بیش از ۱.۵ گرم زنجبیل در طول بارداری می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. توصیه می‌شود زنان باردار از هر گونه زیاده روی در مصرف زنجبیل خودداری کرده و حتی برای مصرف کم آن نیز با پزشک مشورت کنند.

۳- خونریزی: زنجبیل یک گیاه ضد پلاکت خون است. از همین روی، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث خونریزی شود. تحقیقات نشان داده است مصرف زنجبیل به همراه سیر یا میخک صدپر می‌تواند خطر خونریزی در بدن را افزایش دهد.

۴- مشکلات قلبی: متخصصان قلب تاکید دارند افرادی که قرص فشار خون مصرف می‌کنند نباید زنجبیل بخورند. در حقیقت مصرف میزان بالای زنجبیل باعث تشدید بیماری‌های قلبی و بی نظمی ریتم ضربان قلب می‌شود.

۵- تولید گاز و نفخ شکم: مصرف زنجبیل باعث تولید گاز در دستگاه گوارش و نفخ می‌شود.

۶- مضر برای معده: زنجبیل یکی از مواد غذایی قوی است که مصرف آن با معده خالی می‌تواند باعث تحریک معده شده که در نهایت به ناراحتی گوارشی شود.

۷- تحریک دهان: مصرف زنجبیل می‌تواند باعث بروز سندرم آلرژی دهانی شود. زمانی که فرد اقدام به مصرف زنجبیل می‌کند این موضوع باعث خارش دهان و بروز مزه بد می‌شود. در برخی افراد این سندرم با تورم و مور مور شدن دهان همراه است.
برچسب ها: زنجبیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها