به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۸۵۰۷۹

واکسینه شدن نیمی از جمعیت آلمان

واکسینه شدن نیمی از جمعیت آلمان
گروه بین الملل: به گزارش وزارت بهداشت آلمان ۵۰ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۴۷۱ نفر یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که معادل ۶۱/۱ درصد جمعیت کل کشور است.
از این تعداد ۴۱ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۶۹۷ نفر بطور کامل واکسینه شده‌اند. این تعداد برابر است با ۵۰/۲ درصد کل جمعیت آلمان.ایالت‌های برمن و زارلند به ترتیب با بیش از ۷۰ و ۶۶ درصد دارای بیشترین افراد واکسینه شده هستند. دو ایالت‌ تورینگن و زاکسن واقع در شرق آلمان به ترتیب با بیش از ۵۵  و ۵۱ درصد دارای کمترین افراد واکسینه شده در آلمان هستند.
واکسن‌های بیون‌تک-فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون چهار واکسن اصلی هستند که در آلمان به شهروندان تزریق می‌شوند. ایمنی کامل در سه واکسن اول پس از تزریق دوز دوم حاصل می‌شود و در مورد "جانسون اند جانسون" نیز تنها نیاز به تزریق یک دوز واکسن است.علیرغم وجود واکسن به اندازه کافی و لغو اولویت‌های واکسیناسیون، از شمار افرادی که روزانه واکسینه می‌شوند کاسته شده و این مایه نگرانی سیاستمداران و دولت شده است.از آنجایی که واکسیناسیون مهاجران در آلمان به کندی پیش می‌رود، مقامات آلمانی خواستار ارائه اطلاعات چند‌زبانه و واکسیناسیون در محلاتی شده‌اند که مهاجران و مهاجرتباران زندگی می‌کنند.
از سوی دیگر خواست درپیش گرفتن روش‌های دیگر همچون ایجاد مراکز سیار واکسیناسیون در مراکز شهر‌ها و یا کلابهای شبانه به منظور جلب بخصوص جوانان برای واکسینه شدن نیز مطرح شده‌اند.
قرار است در روز دهم اوت نشست پیش از موعد آنگلا مرکل، صدراعظم با نخست وزیران ایالت‌ها به منظور  اتخاذ تدابیر و چاره‌جویی در این زمینه برگزار شود.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها