به روز شده در ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۲۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۲۸۵۰۸۴

افزایش طول عمر با مصرف منظم ماهی

افزایش طول عمر با مصرف منظم ماهی
گروه علم و فناوری: محققان اسپانیایی دریافته‌اند که میزان چربی‌های امگا ۳ موجود در گلبول‌های قرمز خون، می‌تواند پیش‌بینی‌‌کننده خطر مرگ‌و‌میر در افراد باشد.
 محققان موسسه تحقیقات پزشکی بیمارستان دل‌مار (IMIM) با همکاری مرکز تحقیقات اسیدهای چرب در ایالات متحده که ۲ هزار و ۲۴۰ فرد بالای ۶۵ سال در شهر ماساچوست را به مدت ۱۱ سال رصد کرده‌اند، اعلام کردند که مقادیر بالاتر اسیدهای چرب غیراشباع در خون تحت عنوان امگا ۳، امید به زندگی را تقریباً پنج سال افزایش می‌دهد.به گفته آنها، میزان اسیدهای چرب امگا ۳ در خون به اندازه سیگار‌کشیدن، پیش‌بینی‌کننده مرگ‌و‌میر به هر علتی است. این مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، نشان می‌دهد طول عمر کسانی که به طور منظم سیگار می‌کشند، به طور متوسط ۴.۷ سال کاهش می‌یابد.
اسیدهای چرب امگا ۳ نوعی چربی است که بدن نمی‌تواند به‌تنهایی آن ‌را تولید کند. ما اسیدهای چرب امگا ۳ مورد نیاز خود را از غذاهایی که می‌خوریم دریافت می‌کنیم. در ماهی دو نوع اسید چرب امگا ۳ وجود دارد: اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزا هگزانوئیک (DHA). نوع آلفا-لینولنیک (ALA) در گیاهان از جمله دانه‌های چیا، سویا و روغن کانولا، بذر کتان و گردو دیده می‌شود.
انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند بیمارانی که سابقه بیماری قلبی ندارند، هر هفته حداقل ۲ وعده ماهی شامل ماهیان آب سرد مانند ماهی خال‌مخالی، ماهی تن، ماهی آزاد، ساردین و شاه‌ماهی بخورند.
اگر در رساندن امگا ۳ به بدن از طریق غذا مشکل دارید، در مورد مصرف مکمل روغن ماهی با پزشک خود صحبت کنید.
 
برچسب ها: ماهی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *