به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۲۸۵۱۱۰

طرح مجلس موفق نخواهد شد

طرح مجلس موفق نخواهد شد
گروه سیاسی: نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه مخالف طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است گفت که این طرح به بیشتر شدن شکاف بین مردم و حاکمیت منتهی خواهد شد.
 مسعود پزشکیان با اشاره به موافقت مجلس با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی به صورت اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «همانطور که در اوایل مطرح شدن طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی هم مطرح کردم، مخالف این طرح هستم و معتقدم این طرح مجلس در جامعه با اقبال مواجه نخواهد شد.‏این طرح نه تنها در دستیابی به اهداف خود موفق نخواهد شد، بلکه به بیشتر شدن شکاف بین مردم و حاکمیت منتهی خواهد شد. »
روز چهار شنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی به صورت اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی و در کمیسیون مشترک بررسی شود.
طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. »


 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: فضای مجازی

۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۱
شما لیست کابینه جدید را دیدی؟واقعا ایران به کره شمالی تبدیل می‌شه با این تفاوت که الان در حال انفجار هست. وزارت امور خارجه را دادند به فردی بسیار تندرو که خواهان خروج از برجام بوده . آینده ایران واقعا چی می‌شه؟نمی‌شه راجع به برجام حرف زد . بگی آمریکا اشتباه کرده یعنی بهانه به دست تندرو‌ها دادن. از فردا بستن مطبوعات هم شروع می‌شه (375243)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها