کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تا به مسئولیت می‌رسند مردم را فراموش می‌کنند‌

8 مرداد 1400 ساعت 11:02


گروه سیاسی: یك مرجع تقلید در  دیدار با رئیس قوه قضائیه، اصل تفکیک قوا را از اصول مترقی قانون اساسی دانست که مبتنی بر فطرت انسان و برای جلوگیری از استبداد طراحی شده است‌.
آیت‌الله جوادی آملی گفت: مجلس وظیفه قانونگذاری‌ دارد و دولت وظیفه اجرا و اگر قرار بود مجری قانون وضع کند یا قانونگذار‌ خودش مجری قانون باشد، مشکلات فراوانی به وجود می‌‌آمد‌. دستگاه قضا باید در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد تا بر اجرای قوانین مصوب مجلس که طبق قانون اساسی باید منطبق با شرع باشد، نظارت کند که آن قوانین توسط مجریان به درستی اجرا شود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیچیدگی‌های کارِ قضا، بر لزوم تقویت نظارت دستگاه قضا بر عملکرد کارکنان و مرتبطان با این مجموعه و همچنین روند دادرسی‌ها تأکید کرد‌.  گاهی اوقات وکلا با استفاده از مغالطه و تفسیر به مطلوب قانون و با سوءاستفاده از برخی خلاء‌هایِ قانونی حق را ناحق می‌کنند‌.  وی، از این افراد با‌ عنوان "غارتگران‌ قانون" یاد کرد و به رئیس دستگاه قضا توصیه کرد مراقب چنین افرادی در نظام قضایی باشد و آنها را شناسایی و برخورد کند‌.
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به تعبیر حضرت علی (ع) از مردم به عنوان ستون دین‌ اظهار داشت: اگر کسی با مردم بدرفتاری کند و از خدمت به آنها شانه خالی کند، مانند کسی است که به نماز بی حرمتی کرده است‌. این مرجع عالیقدر با اشاره به فرازی از نامه ۵۳ امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه که خطاب به مالک اشتر در مقام استاندار مصر نوشتند، تأکید کرد: حضرت علی (ع) در این نامه تکان‌دهنده‌ می‌فرمایند "مواظب مردم باش و به نام آنها جایگاه خود را تقویت مکن".
آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که "خیلی‌ها از وطن و مردم دم می‌زنند اما وقتی به مسئولیت می‌رسند مردم را فراموش می‌کنند‌"، به بیان خاطره‌ای از حضور خود در جبهه‌ها غرب و جنوب و از خودگذشتگی مردم در آن دوران اشاره کرده و گفت: مردمی که در راه خدا از جان خود گذشتند، در برابر دشمن ایستادند و همیشه در صحنه دفاع از نظام قرار دارند، شایسته خدمتند و باید قدر دانسته شوند‌.

 


کد مطلب: 285202

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285202/مسئولیت-می-رسند-مردم-فراموش-می-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir