کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست شورای همکاری درباره ایران

8 مرداد 1400 ساعت 12:57


گروه سیاسی: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن تاکید بر روابط راهبردی این شورا و آمریکا، خواستار توقف رویکردهای "مداخله‌جویانه و بی‌ثبات کننده" جمهوری اسلامی در منطقه و گنجانده شدن برنامه موشکی ایران در مذاکرات احیای برجام شد.
 نایف الحجرف، در نشست اعضای این شورا، از جمهوری اسلامی خواست به حمایت از تروریسم در منطقه خاتمه دهد و از دخالت در امور کشورهای منطقه دست بکشد.
او با اشاره به مناسبات راهبردی شورای همکاری خلیج فارس با ایالات متحده در تقویت امنیت و ثبات منطقه گفت: «از ایران می‌خواهیم از مداخله در یمن، سوریه، عراق یا لبنان دست بردارد و رفتارهای بی‌ثبات کننده خود را متوقف سازد.»نایف الحجرف افزود، کمک جمهوری اسلامی به شبه‌نظامیان منطقه باید در مذاکرات احیای برجام در وین لحاظ شود. او بر لزوم گنجانده شدن طرح‌های موشکی ایران در این گفت‌وگوها نیز تاکید کرد.شورای همکاری خلیج فارس (GCC) شامل عربستان سعودی،  بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و کویت، پیش‌تر نیز خواهان گنجانده شدن برنامه موشکی و رفتارهای بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی در مذاکرات وین شده بود. این کشورها همچنین برای "همکاری جدی و مؤثر" در مذاکرات احیای برجام "بر پایه احترام به حق حاکمیت و حسن همجواری" با ایران ابراز آمادگی کرده‌اند.بیانیه پایانی نشست اخیر این شورا  ضمن محکوم کردن حملات موشکی حوثی‌ها علیه تاسیسات و مراکز عربستان، خواهان اعمال فشار هر چه بیشتر بر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در یمن شد.

 


کد مطلب: 285254

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285254/درخواست-شورای-همکاری-درباره-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir