کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مشاغل اینترنتی نگاه مثبت داشته باشیم

8 مرداد 1400 ساعت 17:22


گروه اقتصادی: یک فعال حوزه کار می گوید اگر می‌خواهیم کسب و کارهای اینترنتی را که در تمام دنیا جواب داده و در کشور ما نیز در ایام کرونا نتیجه بخش بوده و هزاران شغل را از تعطیلی نجات داده و به امرار معاش میلیونها نفر کمک کرده توسعه بدهیم کافی است کمی به مردم اعتماد داشته باشیم و فضا را باز کنیم در آن صورت خواهیم دید که اعتماد به مردم اعتماد به دولت را به وجود می آورد و در سایه این اعتماد بسیاری از مشکلات برطرف می شود.
 

 به گزارش ایسنا، ناصر چمنی  به مزیت‌های راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: کرونا با همه مشکلات و گرفتاری ها و خسارت هایی که برایمان به بار آورد اما فرصت های جدیدی هم پیش روی ما قرار داد و اتفاق خوبی را رقم زد و نشان داد که اگر دولت حمایت خود را از تولیدکنندگان دریغ نکند آنها توان مقابله با هر سختی را دارند.

وی ادامه داد: در دوران کرونا بود که اقتصاد مجازی شکل گرفت و مردم توانستند کالاها و محصولات خود را بی واسطه از طریق فضای مجازی عرضه کنند و کسانی که متقاضی خرید بودند نیز اقلام و مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه کنند.این فعال حوزه کار افزود: حتی سوپر مارکت ها هم در دوره ای به شکل مجازی خدمات ارائه کردند و این مسئله نشان داد که بستر اینترنت باعث اشتغالزایی شده و اقتصاد رونق گرفته است.

چمنی با بیان اینکه کسب و کارهای اینترنتی دست واسطه‌گران را کوتاه می کند و جلوی گرانی‌های بی ضابطه را می گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر بهترین مجموعه ای که می‌تواند به این موضوع رسیدگی و دست دلالان را کوتاه کند،مشاغل اینترنتی است و باید یک راهکار و ساز و کار اساسی و بدون محدودیت برای این کسب و کارها مدون شود تا به فعالیت قانونمند خود ادامه دهند.

این کارشناس حوزه کار خاطرنشان کرد: دولت آقای رئیسی باید به دو وزارتخانه صمت و کار مسئولیت بدهد که یک برنامه مدون برای نحوه فعالیت و ساماندهی این گونه مشاغل بنویسند. خوشبختانه در تمام دنیا این اتفاق افتاده است و ما می‌توانیم از کارهای پژوهشی و مطالعات صورت گرفته و الگوهای کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کنیم و یک راهکار قانونمند برای گسترش مشاغل اینترنتی در پیش بگیریم.

چمنی در عین حال به کلاهبرداری های صورت گرفته در دنیای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دنیای مجازی کلاهبرداری های اینترنتی زیاد شده و به همین دلیل باید از مردم و پولی که بابت خرید می دهند و در قبال آن انتظار دارند کالای با کیفیت دستشان برسد، حمایت کنیم. اگر دولت به این قضیه ورود نکند و یک ساز و کار برای قانونمند شدن کسب و کارهای اینترنتی ایجاد نکند اعتماد مردم به دنیای مجازی و خرید و فروش اینترنتی از بین خواهد رفت و دلالان دوباره میدان پیدا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید وزارتخانه های کار وصمت را مامور کند که تدوین مقررات و ساز و کار ساماندهی این کسب و کارها را در دستور کار قرار بدهند تا چنانچه کسی در فضای مجازی متضرر شد، قابل پیگیری باشد، ادامه داد: در بحث قانونمند شدن مشاغل اینترنتی تنها یک وزارتخانه مسئول نیست، بلکه مجموعه دولت همه باید دست به دست هم بدهند و کار را پیش ببرند و وزارتخانه های متولی بنشینند و برای ساماندهی این کسب و کارها برنامه ای مدون کنند و مجلس هم در این زمینه کمک کند.

چمنی ادامه داد: زمانی که اینستاگرام به شبکه های مجازی راه پیدا کرد ببینید که چه وضعیتی در دنیای مجازی حاکم بود، امروز چگونه است؟ مردم خودشان خوب و بد را از هم تشخیص می دهند کافی است کمی به آنها اعتماد کنیم تا هم از شرایط حاضر و بحران به وجود آمده گذر کنیم هم کسب و کارها رونقی بگیرند و معیشت مردم هم بگذرد.

وی در پایان با بیان اینکه در بحث کسب و کارهای اینترنتی باید نگاه مثبتی داشته باشیم و وسعت دید خود را افزایش دهیم، گفت: اگر می‌خواهیم کسب و کارهای اینترنتی را که در تمام دنیا جواب داده و در کشور ما نیز در ایام کرونا نتیجه بخش بوده و هزاران شغل را از تعطیلی نجات داده و به امرار معاش میلیون ها نفر کمک کرده توسعه بدهیم کافی است به مردم اعتماد داشته باشیم و فضا را  باز کنیم؛ در آن صورت خواهیم دید که اعتماد به مردم اعتماد به دولت را به وجود می آورد و در سایه این اعتماد بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها برطرف خواهد شد.


کد مطلب: 285287

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285287/مشاغل-اینترنتی-نگاه-مثبت-داشته-باشیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir