به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۲۸۵۳۰۶

فواید چای چیست؟ چای بخوریم یانه؟

فواید چای چیست؟ چای بخوریم یانه؟
گروه سلامت: چای، نوشیدنی محبوب در بین ایرانی‌ها است، که معمولا نوشیدن چای را به خوردن نوشیدنی‌های دیگر ترجیح می‌دهند اما باید بدانیم که خوردن چای با قند ضرر در ضرر است.

چای مفید است یا مضر؟
 برای درست کردن چای کافی است که جوانه‌ها و شاخه‌های فرآوردی شده چای را برای چند دقیقه در آب داغ قرار دهید تا این نوشیدنی گوارا تهیه شود، البته برخی‌ها در تهیه آن سلیقه به خرج می‌دهند و گیاهان و چاشنی‌هایی نیز به آن اضافه می‌کنند.

چای به چهار دسته تخمیری (چای سیاه)، تخمیرنشده (چای سبز) نیمه تخمیری (چای اولانگ و پوچونگ) و چای سفید تقسیم می‌شود.بسته به میزان و رنگی که از چای به دست می‌آید در جاهای مختلف نام آن کمی تغییر می‌کند. چینی‌ها به چای سرخ می‌گویند و غربی‌ها نیز چون تقریباً چای را پررنگ مصرف می‌کنند آن را چای سیاه می‌گویند.برخی متخصصان حوزه پزشکی می‌گویند چای برای سلامتی دهان و دندان مفید است اما در مقابل آن‌ها گروه دیگری قرار دارند که چای را عامل از بین برنده سلامت دهان و دندان عنوان می‌کنند.
 
عده‌ای معتقدند مصرف چای سرطان‌زاست ولی گروهی از کارشناسان نیز می‌گویند که چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است و از سرطان پیشگیری می‌کند.پزشکان طب سنتی می‌گویند چای چند مزیت دارد و یکی از مزیت‌های آن این است که یک لیوان چای، فلوئور مورد نیاز یک فرد را در طول روز تأمین می‌کند و به همین دلیل باید در طول روز چای مصرف کرد اما اگر میزان آن افزایش یابد به‌جای فایده به بدن ضرر می‌رساند دندان‌ها را از بین برده و استحکام استخوان‌ها را از بین می‌برد.

این گروه از اطبا معتقدند که بهترین زمان مصرف چای دو ساعت پس از غذا است، زیرا اگر این فاصله کم شود چای تمام آهن غذا را از بین می‌برد.پزشکان طب سنتی می‌گویند طبع چای، سرد و خشک است. بنابراین هر چه کمتر چای بخورید به نفعتان است. اگر چای را به خاطر آنتی‌اکسیدان آن می‌خورید، چای سبز گزینه بهتری است. طعم چای سبز با اندکی آب‌لیموی طبیعی بهتر می‌شود.

ایرانی‌ها چای را با قند مصرف می‌کنند، درحالی‌ که خوردن چای با قند، ضرر در ضرر است. آن را با میوه‌های خشک یا عسل بخورید. اگر داخل چای عسل می‌ریزید، موقعی عسل را به آن بیفزایید که چای داغ نباشد. دمای بالای 60 درجه، خواص عسل را از بین می‌برد.پزشکان می‌گویند چای خوب چایی است که دیر دم بکشد، زود رنگ ندهد و معطر نباشد. چایی که زود رنگ می‌دهد یا معطر است، دارای مواد افزودنی است. خوردن چای بعد از غذا دو ضرر عمده دارد: اخلال در کار معده و اختلال در جذب آهن.خوردن چای داغ، می‌تواند زمینه‌ساز سرطان حنجره شود.
برچسب ها: چای
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها