به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۲۸۵۳۱۶
اسرايیل ایران را متهم کرد؛ حمله توسط یک پهپاد انتحاری انجام شد

دو خدمه کشتی اسرائیلی در دریای عمان کشته شدند

گروه بین‌الملل: امروز جمعه ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) یک کشتی تجاری متعلق به یک تاجر ثروتمند اسرائيلی در سواحل دریای عمان در دریای عرب مورد حمله قرار گرفت و دو تن از خدمه آن کشته شدند.
دو خدمه  کشتی اسرائیلی در دریای عمان کشته شدند
گروه «زودیاک مریتیم»، تحت مالکیت ایل اوفر میلیاردر اسرائیلی، با صدور بیانیه‌ای گفته است این نفتکش بدون بار با پرچم لیبریا از بندر دارالسلام تانزانیا به فجیره امارات در حال حرکت بوده که در شمال اقیانوس آرام هدف حمله قرار می‌گیرد. این نفتکش در اصل متعلق به ژاپن بوده است.
گروه زودیاک مریتیم بدون اشاره به جزئیات حادثه، این حمله را «دزدی دریایی» توصیف کرده و گفته است دو تبعه رومانیایی و انگلیسی که به عنوان خدمه در کشتی حضور داشته‌اند جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند. این گروه گفته است از مجروحین احتمالی خبری در دست ندارد. این حادثه در حالی رخ داده که تنش‌ها در منطقه در ماه‌های اخیر به ویژه میان ایران و اسرائيل افزایش یافته است. هنوز جزئیات بیشتری در خصوص این حمله و اینکه از سوی چه گروه یا کشوری صورت گرفته منتشر نشده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که در منطقه حضور دارد به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این رابطه پاسخ نداده‌اند. عمان هم حمله را تایید نکرده و مقامات این کشور تلاش‌ها برای اظهارنظر در این خصوص را بی‌پاسخ گذاشتند. خبر وقوع این حادثه ابتدا از سوی یک گروه نظامی انگلیسی به نام «عملیات‌های تجاری دریایی» منتشر شد. در بیانیه نخستین اعلام شده بود که تحقیقات تکمیلی در این رابطه در جریان است. چند ساعت بعد وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای رسما حمله به کشتی تجاری اسرائيلی را تایید کرد.

در شش ماه اخیر دو مورد دیگر از حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائيل مشاهده شده بود. حدود یک ماه قبل یک کشتی باربری که پیشتر مالکی اسرائيلی داشت در حوالی دریای عمان مورد حمله قرار گرفته بود. ۶ ماه قبل هم یک کشتی دیگر اسرائيلی در دریای عمان دچار حادثه انفجار شد که اسرائيل ایران را مسئول وقوع آن معرفی کرد. ایران همواره این اتهامات را رد کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اتفاق روز جمعه در شمال شرقی جزیره مصیره رخ داده است. آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود تاکید کرده هرچند هنوز جزئیات چندانی از وقوع این حادثه در دست نیست اما گفته می‌شود این اتفاق ربطی به دزدی دریایی نداشته باشد. مقام‌های ایرانی هم همچون مسئولان اسرائيلی، آمریکایی و عمانی هنوز هیچ واکنشی به انتشار این خبر نداشته‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده که تردیدها در خصوص از سرگیری مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام افزایش یافته و چندین دور گفتگوهای میان ایران و کشورهای ۴+۱ به همراه آمریکا، در وین بدون حصول نتیجه، رها شد.

 شبکه 13 تلویزیونی اسرائیل رسما ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی تجاری متهم کرد. این شبکه اعلام کرد که این حمله توسط یک پهپاد انتحاری انجام گرفته است. در حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان، یک تبعه بریتانیا و یک تبعه رومانی کشته شده‌اند.
برچسب ها: کشتی اسرائیلی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها