به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۸۵۳۴۵

طرح ضد اینترنت مجلس فعلا اجرا نمی‌شود

طرح ضد اینترنت مجلس فعلا اجرا نمی‌شود
گروه سیاسی: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: در پیشنویس اشاره شده است تا زمانی که پیام رسان‌های داخلی ما به لحاظ کمیت و کیفیت و ارائه خدمات به سطح پیام رسان‌های خارجی نرسیده اند فعالیت خود را ادامه می‌دهند، ولی اگر ما توانستیم، پیام رسان‌های داخلی خود را به سطحی برسانیم که کاربران بتوانند انتظارات خود را تامین شده ببینند، نیازی به استفاده از اپلیکشن‌های خارجی
«غلامرضا منتظری»،در خصوص جزئیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اظهار کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه بکنیم این است که هنوز قانونی به کسی در خصوص این طرح ابلاغ نشده بنابراین آنچه در مجلس اتفاق افتاده این است که بنا بر اصل ۸۵، مجلس اجازه داده که بررسی این طرح توسط یک کمیسیون مشترک تخصصی ادامه پیدا کند و این نکته‌ای است که کمتر به آن توجه شده است. خبر‌ها این مسئله را متصور می‌کند که قرار است طرح ابلاغ و اجرا شود خیر مجلس اجازه داد بررسی تخصصی‌تر این طرح با توجه به پیچیدگی‌هایی که فضای مجازی دارد، انجام شود.
نماینده گرگان و آق قلا افزود: ما اگر می‌خواستیم از نظر منتقدین، نخبگان، صاحب نظران و چهره‌های با تجربه فضای مجازی استفاده کنیم امکان استفاده از نظرات در صحن علنی مجلس نبود و باید این فضای غیر رسمی را فراهم می‌کردیم که بتوانیم، از نظرات متخصصین بیشتر بهره بگیریم. در حقیقت با کاری که مجلس انجام داد یک فرصتی برای شنیدن انتقادات و نقطه نظرات سازنده و تکمیل شدن این پیش نویس ایجاد شد. به همین دلیل مجلس وارد محتوای جزئیات نمی‌شود و این را به یک مجموعه تخصصی واگذار کرد.
برچسب ها: فضای مجازی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها