به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۸۵۴۴۳

تابش نور بر جمجمه اعتیاد را درمان می کند

تابش نور بر جمجمه اعتیاد را درمان می کند
گروه علمی:محققان موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که قادر به فعال کردن شبکه عصبی مغز برای مقابله با اضطراب، اعتیاد و کاهش شدت نابینایی از طریق تاباندن نور بر جمجمه است. پژوهشگران دانشگاه آریزونا از روش تصویربرداری جدیدی موسوم به اپتوژنتیک برای تاباندن نور بر جمجمه انسان استفاده کرده‌اند که تحریک‌آمیز و تهاجمی نیست و شبکه عصبی مغز را برای کاهش اضطراب، مقابله با اعتیاد و کاهش شدت نابینایی تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
وسایل مورد استفاده در این روش سلول‌های خاصی از مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهند و فناوری انتقال نور آن نیز متفاوت و پیشرفته‌تر است. در این روش از طریق جراحی و کاشت ایمپلنت، پروتئین‌های حساس به نور به بخش‌های خاصی از شبکه عصبی مغز افزوده می‌شود و سپس برای فعال کردن آنها از طریق تابش نور اقدام می‌شود.

ایمپلنت‌های جدیدی که بدین منظور به کار گرفته شده‌اند بسیار سبک بوده و تنها باید به جمجمه سر چسبانده شوند. آنها بسیار باریک هستند و ضخامتشان از ضخامت یک برگ کاغذ کمتر است. ایمپلنت‌های مذکور زیر پوست سر و در بالای نورون‌ها و شبکه عصبی مدنظر کاشته می‌شوند.

آنها به طور بی سیم فعال شده و نورشان به درون استخوان‌های جمجمه نفوذ می‌کند که منجر به فعال شدن شبکه‌های عصبی مغز می‌شود. برای تأمین برق مورد نیاز این ایمپلنت‌ها از میدان الکترومغناطیسی استفاده می‌شود و لذا برای شارژ آنها نیازی به باتری نیست. این فناوری با موفقیت بر روی موش‌ها آزمایش شده و انتظار می‌رود برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مرتبط با مغز قابل استفاده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها