کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کدام میوه‌ تابستانی شکم سیر کن است!

9 مرداد 1400 ساعت 14:05


گروه سلامت:یک متخصص تغذیه معتقد است خربزه شکم سیر کن است و فیبر غذایی بیشتری دارد. اولگا کوبورلاوا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای به تفاوت بین خربزه و هندوانه و فواید آن و اینکه کدام یک از غذا‌های محبوب تابستانی دارای کالری بیشتری است و کدام حاوی ویتامین‌های بیشتر است که برای سلامتی ارزش بیشتری دارد، پرداخت.
 

او گفت: خربزه حاوی ۳۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم است، در حالی که مقدار کالری هندوانه فقط ۲۵ است. خربزه شکم سیر کن است و مقدار بیشتری فیبر غذایی دارد که برای عملکرد پایدار روده مهم است. به ویژه فیبر بدن را تمیز می‌کند و کلسترول را تثبیت می‌کند.این متخصص تغذیه ادامه داد: هر گرم خربزه، حدود ۰.۹ گرم فیبر غذایی است، در حالی که در هندوانه حدود ۰.۴ گرم (برای یک بزرگسال، میزان فیبر در روز ۲۵-۳۵ گرم) است.

به گفته دکتر اولگا، خربزه حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به هندوانه است. ۱۰۰ گرم خربزه حاوی حدود ۳۶ میلی گرم ویتامین C است، در حالی که هندوانه حاوی حدود هشت میلی گرم است. این بدان معنی است که شما برای تأمین نیاز روزانه اسید اسکوربیک که برای بزرگسالان ۷۰-۱۰۰ میلی گرم است، فقط ۲۰۰ گرم خربزه بخورید، برای بدن کافی است. ویتامین C نه تنها برای ایمنی مهم است بلکه اثر مفیدی برای پوست دارد.این متخصص تغذیه افزود: هندوانه حاوی لیکوپن است، ماده‌ای که هنداوانه را رنگ قرمزمی‌کند. این یک آنتی اکسیدان است که خطر تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از لیکوپن می‌تواند افسردگی، اضطراب و حتی کاهش درد مفاصل را کاهش می‌دهد.


کد مطلب: 285465

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285465/کدام-میوه-تابستانی-شکم-سیر-کن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir