به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۲۸۵۴۷۹

ادامه حریق جنگلی گسترده در ترکیه

ادامه حریق جنگلی گسترده در ترکیه
گروه حوادث:گرمای هوا و خشکسالی در ترکیه ازجمله علل اصلی بروز آتش سوزی‌های گسترده در جنگل های این کشور است.باوجود ادعای مقامات ترکیه، حریق جنگلی گسترده در این کشور همچنان ادامه دارد. ترکیه این روز‌ها نه تنها با بحران ناشی از شیوع مجدد بیماری کووید-۱۹ درگیر است بلکه کابوس دیگری هم دامنگیر ترکیه شده است.
آتش سوزی‌های گسترده‌ای در مناطق جنگلی در جنوب ترکیه بسیار مهیب گزارش شده است. گستره این آتش سوزی‌های جنگلی باورکردنی نیست. این آتش سوزی‌ها از چند روز پیش شروع شده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است تحقیق و تفحصی شروع شده است تا مشخص شود آیا این آتش سوزی‌ها عمدی بوده است. براثر این آتش سوزی‌ها چهار نفر جان خود را از دست داده اند. به گفته مقامات مسئول در ترکیه، آتش سوزی‌های مذکور با تلاش سازمان‌های امدادی و آتشنشانی مهار شده است.

باوجود این، هنوز ستون‌هایی از دود از محل وقوع آتش سوزی‌ها به هوا بلند شده است. بالگرد‌ها همچنان بر فراز جنگل‌های دچار حریق شده در حال پرواز هستند. وزش باد سبب گسترش سریع دامنه آتش سوزی‌ها می‌شود. حتی مردم غیرنظامی با دست خالی و سطل‌های آب به کمک نیرو‌های امدادی آمده اند تا بتوانند به روند خاموش سازی این حریق کمک کنند.

حریق سبب نابودی چندین خانه در این مناطق شده است. به گفته مردمان محلی، آتش سوزی با چنان سرعتی گسترش پیدا کرد که آن‌ها نمی‌توانستند باورکنند و فقط توانستند جان خودشان را نجات دهند. به گفته کارشناسان، گرمای هوا و خشکسالی گسترده در ترکیه که ناشی از تغییرات اقلیمی است ازجمله علل اصلی بروز این آتش سوزی‌ها است. البته باید توجه داشت که نود و پنج درصد آتش سوزی‌های جنگلی در ترکیه ناشی از اهمال کاری و قصور انسانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها