کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

الکاظمی: نمی‌خواهم عراق را به جنگ بکشانم

9 مرداد 1400 ساعت 14:49


گروه بین الملل: نخست‌وزیر عراق در سخنانی گفت که تمرکز دولتش و کاخ سفید بر شراکت بلند مدت میان بغداد و واشنگتن در زمینه‌های مختلف است.
 مصطفی الکاظمی گفت: شرایط عراق با افغانستان متفاوت است. نیروهای عراقی از طریق آموزش‌های آمریکا و توسعه ظرفیت‌های خود به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توانند نقش کاملی را ایفا کنند.
وی گفت که تمرکز ما و تمرکز کاخ سفید بر مشارکت بلند مدت، از جمله در زمینه آموزش نظامی، کمک اطلاعاتی، همکاری در زمینه علوم، اقتصاد، آموزش و مسائل مربوط به محیط زیست است و اینها شاخص‌های کشورهای هستند که روابطی را برقرار می‌کنند.الکاظمی درباره اینکه آیا گروه‌های مسلح عراقی و ایران مانع از این شراکت با آمریکا هستند یا خیر نیز گفت: این مسئله عراق است. ما برای دوستان و همسایگان خود روشن خواهیم کرد که منافع عراق را دنبال می‌کنیم.وی با اشاره به حملات به نیروها و سفارت آمریکا در عراق تاکید کرد: من یک نخست‌وزیر مستقل هستم و بازیگران خارج از دولت نماینده سیاست عراق نیستند.
نخست‌وزیر عراق درباره درخواست‌ها از او برای مقابله نظامی مستقیم با گروه‌های مسلح در این کشور خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم عراق و خودم را غرق در خون بیشتری بکنم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا خواستار پاسخ نظامی به گروه‌های مذکور است یا خیر نیز گفت: نمی‌خواهم عراق را به جنگ بکشانم؛ این را نخواهم پذیرفت و چنین درخواستی از من نشده است.الکاظمی درباره احتمال انتخاب شدن مجددش برای نخست‌وزیری عراق پس از انتخابات آتی این کشور و آیا اینکه بار دیگر این مسئولیت را می‌پذیرد یا خیر؛ تاکید کرد: اگر چنین اجماع نظر عراقی وجود داشته باشد، این نقش را خواهم پذیرفت تا به کشورم خدمت کنم.


کد مطلب: 285482

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285482/الکاظمی-نمی-خواهم-عراق-جنگ-بکشانم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir