کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاكید ژاپن و آمریکا بر تقویت بازدارندگی

9 مرداد 1400 ساعت 14:56


گروه بین الملل: وزرای دفاع ژاپن و آمریکا  بر تقویت بیشتر ظرفیت‌های واکنشی و بازدارندگی ائتلاف دو جانبه در پی وخامت اوضاع امنیتی در منطقه توافق کردند.
وزیر دفاع ژاپن پس از گفتگو با لوید آستین، همتای آمریکایی‌اش گفت که در این  گفتگو همچنین تبادل دیدگاه‌ها درباره اوضاع آتی در دریاهای چین شرقی و جنوبی صورت گرفته که چین در آنجا، حضور نظامی خود را گسترش می‌دهد.این گفتگوها که به درخواست آمریکا انجام شد در حالی صورت گرفت که ژنرال آستین سفرش به سنگاپور، ویتنام و فیلیپین را تمام کرد.
وزر دفاع ژاپن همچنین گفت: سفر وزیر دفاع آمریکا به کشورهای جنوب شرق آسیا به وضوح نشان می‌دهد که واشنگتن عمیقا به تعهداتش در قبال امنیت منطقه پایبند است و برایش این مساله اهمیت زیادی دارد.وزرای دفاع آمریکا و ژاپن همچنین بر اهمیت همکاری با جامعه بین‌الملل برای حفظ و تقویت منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک تاکید کرده و متعهد شدند که با شرکایشان در داخل و خارج منطقه همکاری کنند.چین که مدعی مالکیت دریاهای چین شرقی و جنوبی است، نگرانی خود را با ایجاد پایگاه‌های نظامی در این آب‌های مورد مناقشه ابراز کرده است.
چین بارها قایق‌های گشت ساحلی خود را به سمت جزایر سنکاکو واقع در دریای چین شرقی اعزام کرده که جزایر مورد ادعای توکیو نیز هستند و همین مساله باعث اعتراض ژاپن شده است.

 


کد مطلب: 285486

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285486/تاكید-ژاپن-آمریکا-تقویت-بازدارندگی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir