کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی‌نژاد خطاب به روحانی: نحوه مدیریت جنابعالی دائماً برای کشور بحران سازی کرد

نقد عملكرد روحانی توسط احمدی‌نژاد

9 مرداد 1400 ساعت 16:13


 گروه سیاسی:  احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم طی نامه‌ای اعتراضی و گلایه‌آمیز به حسن روحانی، به ارزیابی عملکرد وی و دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخته است.
متن نامه احمدی نژاد به حسن روحانی بدین شرح است:
به یاد دارید که در سال 92 با احساس مسئولیت، به نوبه خود، تلاش کردم تا زحمات همکارانم در برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آراء ملت و نیز حقوق نامزدها و از جمله جنابعالی به نتیجه برسد و چنین نیز شد. پس از آن نیز علیرغم برخی فشارها، نتیجه آراء و انتخاب شما ، بدون تاخیر و آفات مترتب بر آن ، از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور دولت دهم اعلام گردید.
در پی آن اولین کسی بودم که با انتشار پیامی پیروزی شما را در انتخابات به جنابعالی تبریک گفتم. در آن پیام برای شما آرزوی توفیق در خدمت به مردم و کشور کردم و از همگان خواستم که شما را در مسئولیت بزرگی که به عهده می گرفتید یاری رسانند.علاوه بر آن به دیدار شما آمدم و دلسوزانه گفتم که ؛ 4 سال مدتی طولانی است ولی خیلی زود می گذرد، از همه لحظات آن برای خدمت به مردم استفاده کنید و ثانیه ای را از دست ندهید که بعداً پشیمانی سودی ندارد.همچنین گفتم که آراء شما عمدتاً آراء سلبی و برای مخالفت با رقیب شما به صندوق ها ریخته شده است. تلاش کنید با خدمت به مردم آن را به آراء واقعی تبدیل نمایید. همچنین آمادگی خود و همه اعضای دولت را برای در اختیار قرار دادن اطلاعات و تجربیات اعلام نمودم.در جلسه دولت نیز وزراء و معاونین رییس جمهور را ملزم به همه گونه همکاری با شما نمودم.همه اینها را به رغم مواضع ناصواب شما در ایراد اتهامات بی‌اساس و دروغ پراکنی ها در ایام تبلیغات انتخاباتی و مواضع ناجوانمردانه، علیه اینجانب و همکارانم در دولت های مردمی و خدمتگزار نهم و دهم، انجام دادم و از این بابت نیز مورد شماتت برخی از دوستان محترم و صاحب نظر خود قرار گرفتم.اما مواضع و اقدامات مورد اشاره را صرفاً بر اساس احساس مسئولیت انسانی، دینی و ملی و وظیفه قانونی انجام دادم.علیرغم جفاها و ستم هایی که در انتساب اکاذیب و اتهامات بی اساس که در طول 8 سال ریاست جمهوری خود به بنده و دولت های نهم و دهم روا داشتید، هرگز از عملکرد خود نسبت به شما پشیمان نشدم. زیرا آنها را برای خدای خود کرده بودم و خدای من نسبت به احوال بندگانش بینا، دانا و آگاه است.
به قصد تخریب، بسیاری از اقدامات دولت های نهم و دهم را به سخره گرفتید و در حالیکه پس از مدتی به ناچار به آنها باز گشتید، لکن از آنجا که نه از سر تدبیر و کاردانی بلکه از سر ضرورت و ناچاری، در سایه مدیریتی ضعیف و فرسوده و بدون فراهم آوردن مقدمات لازم، به آن روی آوردید، به نتیجه نرسیدید و بر مشکلات و گرفتاری های کشور و مردم افزودید. اما اینجانب با درک تفاوت خود با شما، از حیث تجربه در کار اجرایی، تحمل پیشه کردم.مشاهده درک نادرست شما از مسائل کشور که بر پایه اطلاعات غلط و تحلیل های غیر واقعی شکل گرفته بود و عزم جزمتان برای انجام مذاکرات هسته ای و مشاهده خوش خیالی های تعجب آورتان در این زمینه، که البته جای بحث و تامل بسیار دارد، بر نگرانیم آنچنان افزود که طی نامه ای، با احترام، از جنابعالی دعوت کردم تا در مناظره‌ای روشنگرانه در پیشگاه ملت، ارزیابی منطقی، کارشناسانه و عالمانه ای از دیدگاه ها، مواضع و اطلاعات اعلامی دو طرف در زمینه های مهم و اثرگذار به عمل آید. با این هدف که از این رهگذر، راه درست و طریق صواب برای خدمت به کشور و ملت از بیراهه بازشناسانده شود.
اینک و پس از هشت سال، در احترام به حقوق ملت و ضرورت استیفای آن و ثبت ظلم بسیار سنگینی که از سوی جنابعالی در حق ایران عزیز و مردمی باوفا، صمیمی، ساده‌دل، بی‌آلایش، مومن و همراه رفته است، لازم می دانم تا در مقام ارزیابی دوران هشت ساله ریاست جمهوری شما، مواردی را ، ولو به اجمال، برای قضاوت و رسیدگی عادلانه ملت بزرگ ایران مطرح نمایم.
 ادعا کردید که اعضای دولت قبل از شما همه سرباز و ناتوان بوده اند و جنابعالی ژنرال‌های توانمند را سر کار خواهید آورد و کاری خواهید کرد که خدمات دولت قبل اصلاً به حساب نیاید، اما در عمل ضعیف ترین، فرسوده ترین و ناکارآمدترین کابینه بعد از انقلاب را تشکیل دادید.برجام، یعنی مهم ترین دستاورد دوران 8 ساله شما، که اگر بنا بود طبق قانون به آن رسیدگی شود، باید هفته ها در مجلس مورد بحث قرار می گرفت، لیکن بدون طی مراحل قانونی و یا حتی قرائت متن آن در صحن علنی و یا انتشار آن برای نمایندگان، به قول مشهور در20 دقیقه به تصویب رسید.
حتی اجازه گفتگو با مقامات آمریکایی در سطح وزیر خارجه که تا آن زمان ممنوع و خط قرمز مطلق بود، برای دولت جنابعالی مجاز گردید.
حادثه ناشی از افزایش بسیار ناشیانه قیمت بنزین و سیل ها و آتش سوزی های بزرگ و انفجارات قیمتی، اطلاعات نادرستی که در موضوع برجام ارائه کردید، حقوق های نجومی و مدیران چند تابعیتی و امثال آنها هرگز مورد توجه قرار نگرفت و هیچ وزیری نیز از بابت این موارد استیضاح نگردیداما برخی از موارد و شمه ای از عملکرد و آثار مدیریت جنابعالی و دولت‌های یازدهم و دوازدهم:
توافق موسوم به برجام، مهم ترین و اصلی ترین هدف، برنامه و اقدام دولت جنابعالی معرفی شده است، به طوری که تمام امور کشور را متوقف به تحقق آن کردید.
طی 8 سال، تمام ظرفیت های داخلی و بین المللی کشور را به بهانه واهی ثمر بخشی معجزه آسای برجام معطل کردید و هر نوع تصمیم گیری درباره مسائل جامعه را منوط به این توافق و اجرای آن کردید.متن برجام هیچ گاه به صورت رسمی در اختیار مردم و حتی نمایندگان مجلس قرار نگرفت که این اقدام در نوع خود بسیار فاجعه بار است.ارزش پول ملی علیرغم ادعا و وعده شما برای تقویت آن ، حدود800 درصد سقوط کرده است. این در تاریخ اقتصادی کشور بی سابقه است و آثار بسیار مخرب آن بر اقتصاد و زندگی مردم بر همگان آشکار شده است.
رییس جمهور در ایران نماینده ملت و نماد اراده عمومی و بالاترین مقام رسمی کشور بعد از رهبری است. عملکرد دولت شما این جایگاه را آنچنان تنزل داده است که امروز نزد مردم لطمه جدی به اعتبار آن وارد شده و اثرگذاری آن در تصمیمات کلان کشور به شدت کاهش پیدا کرده است.
طالبان یک گروه متحجر است که نامش در ردیف بالاترین گروه های تروریستی جهان ثبت گردیده است. رسمیت دادن به این گروه و حمایت علنی و دعوت آنان به ایران توسط وزیر خارجه شما، خدشه اساسی به حیثیت ملت ایران وارد کرده و نام پرافتخار ایران را در کنار نام این گروه بدنام نشانده است.ذهنیت تاریخی ملت ما از قراردادهای پنهانی با بیگانگان، به حق، به شدت منفی است. برجام آخرین نمونه آن بود. امروز ملت ما شاهد عقد قرارداد مخفی با دولت چین است که هیچ گونه اطلاعاتی از مفاد آن به مردم داده نشده است. در این قرارداد حتی روند صوری برای تصویب در مجلس، نظیر آنچه در برجام اتفاق افتاد، طی نشده است.در موضوع  کرونامدیریت بسیار ضعیف، بی برنامه و فاقد مبانی شناخته شده پزشکی، موجب از دست رفتن جان جمع کثیری از مردم عزیز، ایراد خسارات سنگین به نظام سلامت و نظام اقتصادی کشور شده است. اکنون، قریب به اتفاق کشورها از جمله کشورهای همسایه، این پدیده را تا حد زیادی مدیریت و کنترل کرده و زندگی را به طور نسبی به شرایط عادی برگردانده اند. لیکن در کشور ما به طور مکرر، مردم با اوج حملات این ویروس مواجهند و بیش از یک سال و نیم است که در شرایط اضطراری ، همراه با اضطراب به سر می برند.مردم کرمانشاه، گلستان، شیراز، لرستان و خوزستان، بعد از چند سال به دلیل بی برنامگی و ضعف مدیریت، همچنان از تبعات زلزله و سیل در رنجند.در حوادث اخیر نیز بی برنامگی و مدیریت بحران ساز دولت شما در تنظیم خروجی آب سدها در خوزستان، بر همگان کاملاً آشکار است.
صدها وعده جنابعالی که بدون برنامه ریزی قبلی و تدارک امکانات و ایجاد زیر ساخت های لازم، داده شده و عملی نگردیده است، موجب مضحکه نزد مردم و افکار عمومی و تنزل شدید جایگاه ریاست جمهوری و دولت گردیده است.نارضایتی شدید و بی اعتمادی مردم تاثیر خود را در انتخابات اخیر به خوبی نشان داد. برای اولین بار نرخ مشارکت به کمتر از 50 درصد رسید. در کنار عوامل موثر مخالف با روح مشارکت عمومی و بی اعتنا به شأن و حقوق مردم ، عملکرد ضعیف دولت های یازدهم و دوازدهم، در پاسخ منفیِ میلیونی مردم به دعوت برای مشارکت در انتخابات، اثرگذاری جدی داشته است.
 نتایج اجتماعی 8 سال مدیریت دولت جنابعالی
 افزایش بزهکاری/ توسعه شدید فقر و محرومیت / افزایش فاصله طبقات/ فروش اعضاء بدن / کاهش ازدواج و افزایش طلاق / گسترش ناامیدی به آینده / افزایش آمار خودکشی ها / رویگردانی بسیاری از مردم از ارزش های انقلاب و نظام/  گسترش سوءاستفاده ها و فساد / افزایش بزرگ در بودجه با افزایش هزینه های مصرفی / بالاترین نرخ تورم تاریخ/ حقوق‌های نجومی.
نحوه مدیریت جنابعالی و همکارانتان دائماً برای کشور بحران سازی کرده است.اگر بنا باشد یک تصویر کامل از مدیریت جنابعالی و دولتتان در 8 سال ارائه شود، نحوه عملکرد شما در حذف کارت سوخت و سپس افزایش قیمت بنزین و حوادث آبان و برقراری مجدد کارت سوخت، نمونه ای گویا از آن خواهد بود.
زشت ترین و تندترین عبارات از جانب شما، برخی از اعضاء دولتتان و رسانه های حامی شما علیه کوچکترین انتقاد به کار گرفته شده است که نمی خواهم با تکرار آنها خاطره مردم را بیش از پیش تلخ نمایم.این ها فقط گوشه ای از عملکرد فاجعه بار کسانی است که خود را برتر از مردم و مالک کشور دانسته و ریاست بر مردم را حق خود می پندارند.ای کاش آن روز که به بازگشت به حقوق مردم دعوت کرده بودم، چنین می شد.به علاوه، وضعی که اکنون وبال گردن شماست، بسیار کمتر بود.

 


کد مطلب: 285505

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285505/نقد-عملكرد-روحانی-توسط-احمدی-نژاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir