کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گشت و گذار در کوچه‌های دروس (سه نکته برای خرید مسکن در دروس)

9 مرداد 1400 ساعت 17:13

گروه کسب و کار: دروس یکی از محله‌های قدیمی در شمال تهران است که دنج و آرام بوده و با خیابان‌های پهن و سرسبزش انواع خانه‌ها و آپارتمان‌های نوساز با بهترین کیفیت در آن ساخته شده‌اند.


آب‌وهوای خوب، درختان فراوان و سرسبزی منطقه می‌تواند زندگی در اروپا را برای شما تداعی کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های محله دروس، دسترسی آن به سایر نقاط شهر تهران است. از محلهٔ دروس به راحتی می‌توانید به مراکز خرید و پاتوق‌های شکم‌گردی در خیابان پاسداران، مراکز خرید و مترو شریعتی و فروشگاه‌ها و رستوران‌های خیابان دولت دسترسی داشته‌ باشید. اگر به دنبال خرید یک ‌خانه‎‌‌‌ی‌ ویلایی لوکس یا یک واحد آپارتمان‌ مجهز به امکانات عالی هستید، محله دروس انتخاب بسیار خوبی برای شما است. برای خرید و فروش آپارتمان و املاک مسکونی در محله دروس به سایت دیوار بروید و لینک divar.ir/s/tehran/buy-residential/darrous را بررسی کنید.

تاریخچه محله دروس
دروس از شمال به محله احتشامیه، از غرب به خیابان شریعتی و از شرق به خیابان پاسداران منتهی می‌شود. رعایت اصول شهرسازی و خیابان‌های منظم از ویژگی‌های بارز این محله‌ٔ گرانقیمت است. اینجا محله‌ای لاکچری‌نشین بوده و از منطقه‌های گران‌قیمت در تهران محسوب می‌شود. نام دروس از دو عبارت دره و روس تشکیل شده‌ و دلیل این نامگذاری اقامت تابستانی روس‌ها در آن منطقه بوده است. البته شایان ذکر است در نهایت روس‌ها آن دره را بمباران کردند. دروس در گذشته محله‌ای ارمنی‌نشین بوده و مردم آن منطقه به کشاورزی و دامداری مشغول بودند. کشف آثار باستانی در تپه‌های عباس‌آباد، بوستان پنجم پاسداران و دروس، نشان از زندگی اقوام کهن در این منطقه دارد. در دوران قاجار، مالکیت ده دروس در اختیار مخبرالسلطنه مهدی قلی هدایت از درباریان قاجار قرار گرفت. مقبرهٔ خانوادگی مخبرالسلطنه نیز در این محله قرار دارد. وی بیمارستانی با نام خود در محلهٔ دروس ساخت که هم اکنون در حال نوسازی است. از وقفیات مخبرالسلطنه هدایت در این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مسجد هدایت، بیمارستان هدایت، دبستان هدایت، چندین مغازه و حمام عمومی. در حال حاضر بافت محله دروس بیشتر مسکونی بوده و اکثر ساختمان‌ها با استفاده از مصالح خوب و کیفیت بالا ساخته شده‌اند. از بهترین خیابان‌های دروس می‌توان به خیابان‌های زیر اشاره کرد: خیابان یارمحمدی، خیابان چیذری، خیابان احتشامی. در ادامه سه نکتهٔ مهم برای زندگی و خرید مسکن در این محله دنج و آرام را  بررسی می‌کنیم.

 دسترسی به مرکز خرید و پاتوق‌های شکم‌گردی پاسداران
محلهٔ دروس از شرق به خیابان پاسداران منتهی می‌شود. پاسداران از محله‌های مهم و گرانقیمت در تهران بوده که دارای مراکز خرید لاکچری و پاتق‌های شکم‌گردی فراوانی است. در ادامه چند مرکز خرید اصلی در پاسداران را بررسی می‌کنیم:

مرکز خرید آرتمیس
آرتمیس، مجموعه‌ای مدرن با طراحی و معماری ایرانی است که در پاسداران شمالی قرار دارد. این مجموعه با داشتن فضایی دلنشین، مکان بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها است. در این مجموعه فروشگاه‌هایی مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، طلا و زیورآلات، اسباب بازی، لوازم منزل و ... دیده می‌شوند. در اینجا شش غرفهٔ غذا، رستوران و کافی‌شاپ قرار دارد. این مجموعه دارای پارکینگ عمومی با ظرفیت بیش از ۴۵۰ خودرو است.

مرکز خرید پریس سنتر
پریس سنتر مرکز خریدی لوکس و تازه تاسیس در منطقه پاسداران است. پریس سنتر دارای ۴ طبقهٔ تجاری، یک طبقه فودکورت، رستوران، کافه و سالن ورزشی بوده و دارای ۸ طبقه پارکینگ است.

مرکز خرید پاسداران
مرکز خرید پاسداران از پاساژهای قدیمی و معروف در محله پاسداران است. اکثر مغازه‌های این پاساژ برندهای معروف دنیا را عرضه می‌کنند و مشتریان محلی و قدیمی خود را دارند.
 در محلهٔ پاسداران، پاتوق‌های شکم‌گردی لوکس و لاکچری فراوانی وجود دارد. در ادامه شما را با چند رستوران برتر پاسداران آشنا می‌کنیم.

رستوران صفویه تهران
رستوران صفویه تهران (رستورانی سنتی با فضایی آرام و دلپذیر)، رستوران لبخند تهران (که برای ورود به آن حتما باید با لبخند وارد شوید)، جاست برگر تهران (فست فودی با انواع برگر و ساندویچ‌های متنوع)، رستوران نایب پاسداران (با انواع کباب‌های لذیذ)، رستوران بوبرنگ (که در برج سفید قرار دارد)، رستوران بیروت (با انواع غذاهای لبنانی) و رستوران   قصرالضیافه

 دسترسی به مراکز خرید و متروی شریعتی
محلهٔ دروس از سمت غرب به خیابان شریعتی منتهی شده و دسترسی به مراکز خرید و متروی شریعتی از ویژگی‌های مهم محله دروس به شمار می‌رود. ایستگاه مترو قلهک و شریعتی که در مترو خط ۱ تجریش- کهریزک قرار دارد، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محله دروس است. در خیابان شریعتی مراکز خرید فراوانی وجود دارند که ساکنان به راحتی به آن‌ها دسترسی دارند. در ادامه چند مرکز خرید مهم شریعتی بررسی می‌شود.

مرکز خرید نگین ظفر
نگین ظفر در خیابان شریعتی روبروی خیابان ظفر قرار دارد. این مجتمع تجاری دارای ۱۳۰ واحد تجاری، فودکورت مستقل، واحدهای کترینگ مستقل و پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ خودرو است.

مرکز خرید قلهک
مرکز خریدی لوکس است که انواع مغازه‌ها از جمله انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه، طلا و لوازم آرایشی و ... در آن دیده می‌شود.

مرکز خرید نگین قلهک
نگین قلهک با معماری کلاسیک و جذاب خود محل مناسبی برای خرید و پاساژگردی است. نگین قلهک با ۲۰ طبقه، ۱۷ واحد تجاری و چندین واحد اداری در خیابان شریعتی نبش خیابان دولت قرار دارد. دسترسی به این پاساژ از طریق مترو صدر و مترو قلهک به راحتی امکان‌پذیر است.

دسترسی به خیابان دولت و رستوران‌ها و فروشگاه‌هایش
از قسمت شمالی محلهٔ دروس به راحتی می‌توانید به خیابان دولت بروید. محلهٔ کلاهدوز یا دولت از محله‌های قدیمی تهران است که فروشگاه‌ها و رستوران‌های فراوانی در آن قرار دارد. برخی فروشگاه‌ها در خیابان دولت عبارتند از:

فروشگاه ژاکلین شعبه۱
این فروشگاه در خیابان دولت، پاساژ سامان قرار دارد. در این فروشگاه، محصولات و مواد کاشت ناخن و مانیکور و پدیکور نظیر مولتی ژل، چسب ناخن، بینگو، ژلیسا، لوازم دیزاین ناخن، پودر شاین کاشت ناخن، لاک ژل، رابر بیس ژلیتا، سوهان برقی، سوهان پدیکور، قیچی مانیکور، کوکتل عرضه می شود.



سان بوتیک
بوتیک لباس مردانه سان بوتیک در خیابان دولت پاساژ سامان قرار دارد. پوشاک اسپرت مردانه، پیراهن، کفش کتونی، شلوار جین و لی، تیشرت، سویشرت، اسلش، شلوارک، کاپشن، ژیله، ست ورزشی، کمربند در این بوتیک عرضه می‌شود.

ریبون بوتیک
ریبون بوتیک، عرضه‌کنندهٔ انواع شال و روسری و شومیز زنانه است. از رستوران‌ها و غذاخوری‌های خیابان دولت می‌توان به چلوکباب رفتاری، کباب‌سرای محمد و فست فود علی بابا اشاره کرد.
 


کد مطلب: 285512

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285512/گشت-گذار-کوچه-های-دروس-سه-نکته-خرید-مسکن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir