به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۲۸۵۵۱۵

کرونا؛ سفر به آلمان را سخت‌تركرد

کرونا؛ سفر به آلمان را سخت‌تركرد
گروه بین الملل: ورود به آلمان از اول اوت، مستلزم ارائه تست پی‌سی‌آر، گواهی واکسن یا مدرک بهبودی از کروناست. کنترل مسافران در تمام مبادی صورت خواهد گرفت و به فرودگاه‌ها منحصر نخواهد بود. علت امر پیشگیری از چرخش ویروس‌های جهش‌یافته است.ورود مسافران به آلمان به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس‌های جهش‌یافته، از اول اوت با سخت‌گیری بیشتری همراه خواهد بود، به ویژه برای کسانی که واکسن نزده‌‌اند.
ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که هدف مقررات تازه، کاهش خطر ابتلا و سرایت ویروس‌های جهش‌یافته است: «هر فرد واکسینه نشده که وارد کشور می‌شود باید آزمایش کرونا بدهد، اعم از این که با ماشین، هواپیما یا قطار وارد شده باشد.»اشپان گفت واکسیناسیون باعث سهولت سفر و بی‌نیازی از قرنطینه خواهد شد و افزود:«هیچ کمبودی از نظر تامین واکسن وجود ندارد.»
مسافران ترانزیت و افرادی که تنها از مرزهای آلمان عبور می‌کنند و قصد اقامت ندارند، از مقررات تازه مستثنی هستند.طبق مقررات تازه، کشورها از این به بعد به دو دسته "پرخطر" و "ویروسی" تقسیم‌بندی می‌شوند. چنانچه شاخص ابتلا در کشوری بالاتر از ۱۰۰ باشد و  بیمارستان‌هایش از عهده بستری کردن مبتلایان بر نیایند، این کشور در شمار مناطق پرخطر تلقی خواهد شد.
مسافرانی که از این مناطق وارد آلمان می‌شوند، اگر واکسن زده یا بهبود یافته باشند، مشکلی نخواهند داشت. سایرین باید ده روز قرنطینه باشند و در روز پنجم از آنها تست پی سی‌آر رایگان گرفته می‌شود. قرنطینه کودکان زیر ۱۲ سال بعد پنج روز پایان می‌گیرد. کسانی که از مناطق شیوع ویروس‌های جهش‌یافته به آلمان سفر می‌کنند، باید دو هفته قرنطینه شوند و تست پی‌سی‌آر نیز برای همه الزامی است، حتی کسانی که دو نوبت واکسن را زده‌اند یا بهبود یافته‌اند.
علت امر به موج چهارم کرونا و آمارهای صعودی ابتلا به ویروس‌های جهشی در پاره‌ای ایالات آلمان بر می‌گردد. بسیار محتمل است که واریانت‌های دلتا از طریق مسافران جابه‌جا شده و شیوع یابند. در حال حاضر ۹۱درصد بیماران در آلمان به ویروس‌های واریانت دلتا مبتلا می‌شوند. موسسه ویروس‌شناسی کخ می‌گوید رونق سیر و سفر عامل افزایش ابتلا به کرونا در آلمان است اما نمی‌توان به دقت گفت که منشا احتمالی چرخش ویروس کدام کشور است. در بررسی چهار هفته‌ای این موسسه، سه کشور اسپانیا، ترکیه و هلند به عنوان مناطق انتقال ویروس جهش یافته تلقی شده‌اند. سپس کرواسی و یونان. موسسه کخ در عین حال یاداور شده که هنوز ۸۱درصد موارد بیماری در خود آلمان سرایت می‌کند.
هم اینک برزیل جزو کشورهای "کانون ویروس" محسوب می‌شود و آفریقای جنوبی جزو منطقه‌ای با "شیوع بسیار بالا". وزارت بهداشت آلمان عنوان کرده که ویروس گونه دلتا که در آلمان نیز شایع است، تا حد زیادی در آفریقای جنوبی جایگزین ویروس بتا شده است. نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، زامبیا، مالاوی و لسوتو نیز در رده کشورهای "پرشیوع" دسته‌بندی شده‌اند.
نکته دیگر در مقررات تازه این است که تا کنون تنها مسافران مرزهای هوایی باید تست منفی کرونا ارائه می‌دادند اما از این پس، مسافران وسایل نقلیه دیگر از جمله قطار یا خودرو هم ملزم به چنین آزمایشی هستند. کارکنان خطوط هوایی، ماموران قطار و پلیس مرزی باید بر رعایت مقررات نظارت داشته باشند. آندریاس روسکوف از اتحادیه پلیس فدرال آلمان می‌گوید: «این وظیفه‌ای بس دشوار است. با ۳۸۰۰ کیلومتر مرز زمینی، ایستگاه‌های متعدد قطار و فرودگاه‌های مختلف، کنترل جامع افراد کاری شاق است و نیاز به تجهیزات و پرسنل کافی دارد.»


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها