کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افراد کم بینا با پاهایشان مسیریابی می کنند

9 مرداد 1400 ساعت 17:49


گروه علمی: یک کفی کفش برای افراد کم بینا ابداع شده که با ارتعاش کف پا آنها را در مسیرهای مختلف راهنمایی می کند. واراتو چینو یکی از مهندسان بخش خودروی برقی هوندا پس از مرگ یکی از بستگان کم بینای خود یک سیستم ناوبری در کفش ابداع کرده است.
 

این سیستم «آشیراس»(Ashirase) نام دارد و به افراد کم بینا کمک می‌کند به جای موبایل و ابزارهای کمکی دیگر از طریق پاهایشان مسیریابی کنند. سیستم حسی مذکور از پشتیبانی مالی هوندا بهره مند شده است.«آشیراس» شامل دو بخش است. یک بخش اپ مسیریابی است که روی موبایل کاربر نصب می‌شود و دیگر یک ابزار مشابه کفی کفش مجهز به قطب نمای الکترونیکی و حسگر حرکت است. هنگامی که کاربر برنامه مقصد پیاده روی خود را در اپ وارد می‌کند، این بخش با الگوهای ارتعاشی خود زیر کف پا و قسمت راست و چپ آن کاربر را راهنمایی می‌کند. همچنین سرعت ارتعاش این کفی نشان دهنده نزدیکی فرد به یک مانع را نشان می‌دهد.

با کمک چنین سیستمی کاربر نسبت به محیط محل تردد خود آگاهی می‌یابد. در حال حاضر نمونه اولیه کفی ساخته شده و می‌توان آن را در کتانی و کفش قرار داد. اما چینو تصمیم دارد محصول خود را گسترش دهد. او در این باره می‌گوید: ما مشغول بررسی کفش‌های مختلف برای ساخت کفی‌های متفاوت هستیم.سیستم مسیریابی در حال حاضر محدود است و براساس API گوگل مپس و تا زمانیکه سیگنال اینترنت مهیا باشد، فعالیت می‌کند. بنابراین ممکن است این ابزار داخل فضای سربسته مانند فروشگاه‌ها یا هتل‌ها کارآمد نباشد.


کد مطلب: 285537

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285537/افراد-کم-بینا-پاهایشان-مسیریابی-می-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir