به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۲۸۵۵۴۰

کوچک کردن تومور مغزی با کلاه مغناطیسی

کوچک کردن تومور مغزی با کلاه مغناطیسی
گروه علمی: محققان آمریکایی کلاهی مغناطیسی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند از حجم تومور‌های مغزی بکاهد.محققان در ایالات متحده موفق شده اند با استفاده از کلاهی که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند، یک تومور کشنده را کوچک کرده و اولین درمان غیرجراحی برای نوع مرگبار سرطان مغز شناخته شده به نام گلیوبلاستوما باشد.
 
محققان این آزمایش را که اولین آزمایش در نوع خود در جهان است بر روی بیمار ۵۳ ساله‌ای که بر اثر جراحت غیرمرتبط جان خود را از دست داد، انجام دادند. کالبد شکافی مغز نشان داد که این روش ۳۱ درصد از توده تومور را در مدت کوتاهی حذف کرده است.این کلاه دارای سه آهنربای چرخشی متصل به واحد کنترل الکترونیکی بر اساس ریزپردازنده است که از باتری قابل شارژ تغذیه می‌کند.

به عنوان بخشی از درمان، بیمار به مدت ۵ هفته در درمانگاه و سپس در خانه با کمک همسرش این دستگاه را پوشید که پس از آن حجم تومور بیمار حدود یک سوم کاهش یافت؛ به نظر می‌رسد انقباض تومور وابسته به میزان دوز درمان باشد.مخترعان این کلاه مدعی هستند که آن می‌تواند بدون درمان پرتودرمانی، شیمی درمانی یا حتی جراحی به درمان سرطان مغز کمک کند.

دیوید اس بسکین، مدیر مرکز مغز و هیپوفیز کنت آر می‌گوید که نتایج به دست آمده می‌تواند دنیای جدیدی را برای درمان بدون جراحی و غیر سمی باز کند.گلیوبلاستوما نوعی سرطان تهاجمی است که می‌تواند مغز یا نخاع را تحت تأثیر قرار دهد و از سلول‌هایی به نام آستروسیت‌ها تشکیل شده است که بر سلول‌های عصبی بدن انسان تأثیر می‌گذارد.

فرد می‌تواند در هر سنی دچار گلیوبلاستوما شود، اما ممکن است به ویژه در بزرگسالان ایجاد شود و می‌تواند منجر به تشدسد شدن سردرد، تهوع، استفراغ و تشنج شود.درمان گلیوبلاستوما که به آن گلیوبلاستوما مولتی فرم نیز گفته می‌شود، بسیار دشوار است و اغلب قابل درمان نیست و درمان‌ها می‌توانند به کاهش سرعت پیشرفت سرطان و کاهش علائم و نشانه‌های آن کمک کنند.
برچسب ها: تومور مغزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها