به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۲۸۵۵۴۳

تفاوت اساسی گونه دلتا با دیگر گونه‌های کرونا

تفاوت اساسی گونه دلتا با دیگر گونه‌های کرونا
گروه علمی:پژوهشگران آمریکایی در یک مطالعه جدید، تفاوت اصلی گونه دلتا با دیگر گونه‌های ویروس کرونا را بررسی کردند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد گونه جهش یافته دلتا کرونا، مقادیر مشابهی از ویروس را در افراد واکسینه شده و واکسینه نشده تولید کرده است. این داده‌ها به این معنی است که ممکن است افراد واکسینه شده نیز مانند افراد واکسینه نشده انتقال دهنده گونه دلتا باشند.
 
روشل والینسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در بیانیه‌ای گفت: بار‌های زیاد ویروس نشان دهنده افزایش خطر انتقال (به دلیل فشار دلتا) است که باعث می‌شود افراد واکسینه شده بتوانند این نوع را به دیگران منتقل کنند. این در حالی است که کارشناسان قبلاً تأیید کرده بودند که واکسیناسیون به طور قابل توجهی احتمال انتقال ویروس کرونا را از افرادی که واکسن دریافت کرده اند به همتایان خود که هنوز آن را دریافت نکرده اند، کاهش می‌دهد.

اما مطالعه جدید ثابت کرده است که این امر در مورد گونه دلتا صدق نمی‌کند که این موضوع فراخوان بسیاری از متخصصان بهداشت در آمریکا را برای لزوم استفاده از ماسک‌های محافظ در داخل خانه برای جلوگیری از گسترش عفونت با سویه دلتا توضیح می‌دهد.والینسکی از ساکنان ایالت‌هایی که ویروس کرونا در آن در حال گسترش است خواست تا در خانه نیز از ماسک استفاده کنند. 

او افزود: توصیه‌ها در مورد لزوم استفاده از ماسک برای افراد واکسینه شده به دلیل ترس از اینکه آن‌ها ممکن است به طور ناخواسته ویروس را به آشنایان و عزیزان خود منتقل کنند، به ویژه افراد بیمار و سالخورده که ایمنی ضعیفی دارند، به روز شده است.مطالعه جدید که روز جمعه توسط مرکز کنترل بیماری‌ها منتشر شد، شامل ۴۶۹ ساکن ماساچوست بود که در ماه ژوئیه به این بیماری مبتلا شدند.

این مطالعه نشان داد که حدود ۷۴ درصد از بیماران (۳۴۶ مورد) به طور کامل واکسینه شده اند و در بین این موارد، ۷۹ درصد از آن‌ها علائم ناشی از موارد توالی ژنتیکی را گزارش کرده اند که نوع دلتا علت اصلی است.محققان شواهدی را پیدا کردند که نشان می‌دهد بار‌های ویروسی بین ۱۲۷ نفری که کاملاً واکسینه شده اند و ۸۴ نفر دیگر که واکسینه نشده اند یا تنها یک دوز واکسن را دریافت کرده اند یا وضعیت نامعلومی دارند (یعنی مشخص نیست که آیا آن‌ها واکسینه شده اند یا خیر) بسیار به هم شبیه بوده است.

اندازه گیری بار ویروسی یک شاخص مهم در مورد احتمال انتقال ویروس جدید کرونا به دیگران است.والینسکی سویه دلتا را با ویروس آبله مرغان مقایسه کرد، که سریع‌ترین ویروس از لحاظ شیوع در بین انسان‌ها محسوب می‌شود، در حالی که یک متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا که در این مطالعه مشارکت نداشت، گفت که تا کنون شواهد روشنی وجود ندارد که افراد واکسینه شده و مبتلا به سویه دلتا مبتلا هستند، می‌توانند عفونت را به سایر کشور‌ها منتقل کنند.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها