به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۲۸۵۵۵۲
تجمع در نیروگاه برق حراراتی و گازی تبریز

ترمیم حقوق خواسته کارکنان است

ترمیم حقوق خواسته کارکنان است
گروه اقتصادی: گروهی از کارکنان و مهندسان شاغل در نیروگاه برق حراراتی و گازی از زیرمجموعه‌های «شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی»تبریز امروز (شنبه/۹ مرداد) پیرامون مطالبات خود در محوطه شرکت تجمع کردند.
به گزارش  ایلنا، گروهی از کارکنان و مهندسان شاغل در نیروگاه برق حراراتی و گازی تبریز، از زیرمجموعه‌های «شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی» پیرامون مطالبات خود در محوطه شرکت تجمع کردند. 

آن‌ها نسبت به حذف‌ کارانه‌های خود از سال‌های گذشته، صادر نشدن احکام سال جدید و ترمیم حقوق متناسب با تورم و هزینه زندگی، پرداخت نشدن برخی پاداش‌های سالهای گذشته به همراه مزایای انگیزشی و رفاهی و واگذار نشدن ۵ درصد سهام ترجیحی به کارکنان از زمان واگذاری ۴۹ درصد سهام شرکت در سال ۹۴ معترض هستند. 
کارکنان و مهندسان شاغل در این نیروگاه باید از سال ۹۴ به مدت ۱۵ سال، زیرپوشش مصوبات توانیر و وزارت نیرو قرار می‌گرفتند اما آیتم‌های مزدی آن‌ها به صورت کاملا تسویه نشده است. 

در همین حال، امروز جلسه‌ای میان معترضان و مدیریت برگزار اما مقرر شد که کارکنان جلسه‌ای با مالک بخش خصوصی داشته باشند. قسمتی از بودجه نیروگاه برق حراراتی و گازی تبریز را شرکتی که ۴۹ درصد از سهام آن را در اختیار دارد، تامین می‌کند. 

این نیروگاه نیاز به سرمایه‌گذاری و نوسازی دارد. به همین دلیل کارکنان و مهندسان نگران تعطیلی یا خرید ۱۰۰ درصد سهام آن توسط سرمایه گذار هستند. کارکنان این مجموعه انتظار دارند که دولت شرایط اقتصادی مساعدی را برای فعالیت این نیروگاه فراهم کند اما قراردادهایی که بسته می‌شوند، از لحاظ اقتصادی به صرفه نیستند.  همین امر موجب شده، مدیریت نیروگاه نتواند معوقات گذشته را بروز کند. در همین حال بازنشستگان این نیروگاه از سال ۹۸ کمک هزینه رفاهی خود را دریافت نکرده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها