به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۲۸۵۵۶۱
در حاشیه و متن المپیک

نامگذاری یک روز به اسم قهرمان آمریکایی المپیک

گروه ورزشی: یک روز شهر سنت پل به نام در سونیسا لی، ژیمناست موفق آمریکایی نامگذاری شده است.
نامگذاری یک روز به اسم قهرمان آمریکایی المپیک
پس از کسب مدال طلای رشته ژیمناستیک در مسابقات انفرادی زنان در المپیک توکیو توسط سونیسا لی، یک روز در زادگاه او سنت پل در مینه سوتا، به نام این ورزشکار ثبت شده است. سونیسا لی در شرایطی موفق به کسب مدال طلای این رشته شد که به علت فوت دو تن از اعضای خانواده و البته مصدومیت خود اوضاع دشواری را برای ورود به المپیک سپری کرده بود، اما در نهایت موفق به کسب این افتخار بزرگ شد.
 حالا ملوین کارتر، شهردار سنت پل در صفحه رسمی خود اعلام کرد که روز جمعه این هفته را به عنوان روز سونیسا لی، قهرمان المپیک توکیو نامگذاری کرده تا اینگونه از او تجلیل به عمل آورد. در پست شهردار سنت پل آمده است: "ما در کنار اعضای همونگ (مهاحران آسیای شرقی به آمریکا) و همه کسانی که در سنت پل، در سراسر ایالت مینه سوتا، در سراسر کشور ما و در تمام جهان قهرمانی سونیسا لی را جشن گرفته و از او برای الهام بخشیدن به همه ما تشکر می کنند، هستیم. بنابراین من ملوین کارتر، شهردار سنت پل، بدین وسیله جمعه 30 ژوئیه 2021 را به عنوان روز سونیسا لی در این شهر نامگذاری می کنم." سنت پل محل زندگی 65 هزار نفر جمعیت از همونگ بوده و بیشترین جمعیت این منطقه در یک کلان شهر در ایالات متحده محوب می شوند. بسیاری از ساکنان این شهر به عنوان پناهنده از لائوس به آنجا مهاجرت کرده اند.

رکورد جدید المپیک برای دو 100 متر زنان
رکوردهای المپیک در ماده‌های ۱۰۰ متر زنان و ۴ در ۴۰۰ متر مختلط در مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو شکسته شد.
به گزارش "ورزش سه"، امروز در ماده ۴ در ۴۰۰ متر مختلط، تیم لهستان با زمان سه دقیقه و ۹ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد المپیک را هم شکست. تیم‌های جمهوری دومنیکن و آمریکا مدال‌های نقره و برنز این ماده را به دست آوردند.
  

در فینال ۱۰۰ متر زنان نیز هر سه مدال به دوندگانی از جامائیکا رسید. الاین تامپسون در این مسابقه رکورد ۱۰ ثانیه و ۶۱ صدم ثانیه را به دست آورد و رکورد جدیدی برای بازی‌های المپیک ثبت کرد.ین دونده ۲۹ ساله جامائیکایی در المپیک ریو هم با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه قهرمان این بخش شده بود. در مسابقه امروز، شلیان فریزر پریس و شریکا جکسون هر دو از جامائیکا، در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و مدال نقره و برنز را به خود اختصاص دادند. شلی‌آن فریز-پرایس دونده نامدار جامائیکایی که امید زیادی به کسب مدال طلا داشت در این مسابقه به هموطن خود باخت و نقره گرفت. فرزانه فصیحی نماینده ایران در این ماده بود که دیروز با زمان ۱۱ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه در مرحله اول مسابقات رتبه ۵۰ را در میان ۵۴ شرکت‌کننده به دست آورد و حذف شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها