به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۸۵۵۹۵

برای ادامه حیات بدن به این اسیدچرب نیاز دارید

برای ادامه حیات بدن به این اسیدچرب نیاز دارید
گروه علمی:مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: امگا 3 عوارض عصبی ناشی از دیابت را کاهش می دهد همچنین طبق بررسی‌ها، مکمل این اسید چرب، پیشرفت ام‌ اس را کند می‌کند.نسرین علیزاده افزود: امگا 3 تأثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش‌ های عصبی و افسردگی دارد، گفت: اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد میگرن آن ها کنترل می‌شود.

وی عنوان کرد: امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری‌های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی‌ درمانی نیز موثر است بنابراین مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی‌ درمانی قرار می‌گیرند و دچار اختلال‌ های عصبی هستند و اعصاب دست و پای آن‌ها دچار گزگز و درد شدید می‌شود، مفید است.

علیزاده ادامه داد: امگا 3 عوارض عصبی ناشی از دیابت را کاهش می دهد همچنین طبق بررسی‌ها، مکمل این اسید چرب، پیشرفت ام‌ اس را کند می‌کند.وی با اشاره به اینکه منابع حیوانی و گیاهی متعددی حاوی اسیدهای چرب هستند، گفت: بهترین منابع اسید چرب امگا 3 در انواع ماهی و آبزیان از جمله ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، اسقومری و شاه‌ماهی، تخم کدو، تخم کتان و گردو وجود دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در گیاهان نیز روغن‌های سویا، زیتون، کانولا، سبوس برنج، فندق و کنجد حاوی امگا 3 هستند همچنین علاوه بر این موارد، مواد غذایی غنی‌شده با امگا 3 مانند برخی از نان‌ها، آب‌ میوه‌ ها، روغن‌ ها و تخم‌مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.
برچسب ها: اسید چرب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها