به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۸۵۶۶۲

كاهش تعداد کارمندان سفارت آمریکا در روسیه

كاهش تعداد کارمندان سفارت آمریکا در روسیه
گروه بین الملل: از امروز (یکشنبه) اول اوت سال جاری میلادی تعداد کارمندان سفارت آمریکا در روسیه کاهش می‌یابد.
 این تصمیم در پی محدودیت در استخدام کارمند روس وضع شده از سوی دولت مسکو و در پی تحریم‌های ضد روسی از سوی واشنگتن در آوریل گرفته شده است. از امروز سفارت آمریکا در روسیه با حداقل کارمند یعنی ۱۲۰ تن کارش را ادامه می‌دهد.
در آوریل، واشنگتن ۱۰ دیپلمات روس را با ادعای این مساله که آنها به سرویس‌های اطلاعاتی کشورشان روابطی دارند، اخراج کرد.
جان سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو در گفتگویی با ایستگاه رادیویی "اکو موسکوی" گفت، سفارت آمریکا مجبور است کارمندان روسی را اخراج کند و تعداد کارمندان را به یک دهم آنچه که در ۲۰۱۶ بود یعنی ۱۲۰۰ تن، برساند.
مسکو بارها به واشنگتن گفته بود که آماده پذیرش کارمندان و دیپلمات‌ها از آمریکاست. آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن در ژوئیه گفته بود که آمریکا هیچ درخواستی برای ویزای دیپلماتیک روسی تاکنون ارائه نکرده است.
اواسط آوریل سال جاری میلادی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در دستوری اجرایی تحریم‌های ضد روسی را وضع کرد. به این ترتیب، پس از ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱، شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند اوراق قرضه روسیه را توسط بانک مرکزی، صندوق رفاه ملی یا وزارت دارایی خریداری کنند.
تحریم‌ها علیه ۱۶ شخصیت حقوقی و ۱۶ فرد با ظن دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وضع شده است. همچنین هشت شخصیت حقیقی و حقوقی هم بابت اقدامات در کریمه که اکنون به روسیه الحاق شده،‌ در فهرست سیاه هستند. بجز اینها، آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را از سفارت این کشور در واشنگتن اخراج کرد، چون مدعی است که آنها با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در ارتباط هستند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها