به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۸۵۶۸۱

رستورانی که به دلیل کمبود نیروی کار ربات استخدام کرد

رستورانی که به دلیل کمبود نیروی کار ربات استخدام کرد
گروه علمی:به دلیل کمبود نیروی انسانی رستورانی در کالیفرنیا یک ربات مجهز به فناوری های مختلف را به کار گرفته تا به مشتریانش سرویس رسانی کند. رستورانی در ایالت کالیفرنیا آمریکا از یک ربات برای خدمت رسانی به مشتریانش استفاده می‌کند زیرا به دلیل بحران کمبود کارگر در آمریکا قادر به استخدام نیروی انسانی نیست.
 
آنا اورتیز مدیر عامل «Sugar Mediterranean Bistro» در این باره می‌گوید ما برای افرادی که حاضر باشند کار کنند، با چالش روبرو شده‌ایم و کارمند کافی برای ارائه سرویس به مشتریان در رستوران نداریم.رباتی که در این رستوران خدمت می‌کند توسط شرکت «ریچ تک ربوتیک» ساخته شده و «ماترادی» نام دارد. این ربات می‌تواند درهای آشپزخانه را باز کند، و غذاها را از آنجا به میز مشتریان برساند.

ربات مذکور از فناوری‌های مختلف از جمله لیدار استفاده می‌کند تا بتواند محیط اطراف خود تا مسافت ۲۰۰ فوتی را شناسایی کند. به این ترتیب ماترادی می‌تواند ۴ سینی غذا و بشقاب را به مشتریان رستوران برساند.البته این گارسون رباتیک نمی‌تواند با مشتریان حرف بزند اما می‌تواند با چند جمله با آنها ارتباط برقرار کند. به گفته اورتیز این ربات قرار نیست جایگزین کارگرهای انسانی شود.
برچسب ها: ربات رستوران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها