به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۸۵۶۸۲

افزایش درآمدمایکروسافت و قیمت‌سهام این شرکت

افزایش درآمدمایکروسافت و قیمت‌سهام این شرکت
گروه اقتصادی:گزارش‌ها حاکی از افزایش درآمد مایکروسافت به دلیل رشد سرویس ابری این شرکت هستند. به تازگی شرکت مایکروسافت انتظار از درآمد خود در  سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است. در ادامه مهمترین اعداد گزارش در مقایسه با آنچه قبلا پیش بینی شده بود، آورده شده است.

درآمد: ۴۶.۱۵ میلیارد دلار در مقابل ۴۴.۲۵ میلیارد دلار پیش بینی شده
درآمد هر سهم: ۲.۱۷ دلار در مقابل ۱.۹۲ دلار پیش بینی شده
بهره وری و فرآیند‌های تجاری: ۱۴.۶۹ میلیارد دلار در مقابل ۱۳.۹ میلیارد دلار پیش بینی شده
سرویس ابری هوشمند: ۱۷.۳۸ میلیارد دلار در مقابل ۱۶.۴ میلیارد دلار پیش بینی شده

نتایج نشان می‌دهد که وقتی عملکرد خوبی داشته باشیم و نیاز‌های مشتری را به روش‌های متفاوتی در بازار‌های بزرگ و در حال رشد برآورده کنیم، رشد خواهیم کرد. کل بخش ابری مایکروسافت، با درآمد ۱۷.۴ میلیارد دلاری ۳۰ ٪ افزایش درآمد داشته است.

افزایش سرمایه مایکروسافت به بیش از ۲ تریلیون دلار
تجارت ابری مایکروسافت کلید بهبود عملکرد چشمگیر سهام آن در سال‌های اخیر بوده و سرمایه بازار این شرکت را برای اولین بار در ژوئن به قیمت بالای ۲ تریلیون دلار رسانده است. دن ایوز تحلیلگر ودبوش، در یادداشتی نوشت: "ما شاهد هستیم که حجم معاملات همچنان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. "در حالی که سرویس ابری در سال‌های اخیر عامل اصلی رشد مایکروسافت بوده است، بازار با وجود رقبایی مانند آمازون و گوگل که باید با آن رقابت کنند، از اشباع بسیار دور است.

ایوز نوشت: "ما معتقدیم که سرویس‌های ابری تازه شروع به مرحله بعدی رشد خود در سطح جهانی می‌کند. این امر به طور نامتناسبی به نفع مایکروسافت است، زیرا این شرکت در این زمینه بسیار خوب کار کرده است. ".
اما این همه اخبار خوب مایکروسافت نبوده است. این شرکت همچنین با وزارت دفاع در حال انعقاد قرارداد ۱۰ ساله و ۱۰ میلیارد دلاری ابتکار دفاع مشارکت مشترک (JEDI) است که در سال ۲۰۱۹ به مایکروسافت اعطا شد.
پروژه JEDI برای مدرن سازی ارتباطات و قابلیت‌های فناوری پنتاگون برای قرن ۲۱ طراحی شده است. اما به دلیل جدال بین مایکروسافت و آمازون فعلا متوقف شده  است.در یک دادخواست، آمازون ادعا کرد که ترامپ DOD را تحت فشار قرار داده است تا مایکروسافت را برای این قرارداد انتخاب کند.اکنون این قرارداد به جای یک شرکت واحد در بین چندین شرکت ابری تقسیم خواهد شد که در دراز مدت می‌تواند به نفع مایکروسافت و آمازون باشد.
برچسب ها: مایکروسافت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها