به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۸۵۶۸۶

عوارض خواب زیاد برای بدن

عوارض خواب زیاد برای بدن
گروه علمی:مطالعات نشان می‌دهد خوابیدن بیش از ۶ تا ۸ ساعت در روز، می‌تواند برای سلامتی ما مشکل آفرین باشد.معروف است که یک فرد بالغ روزانه به ۶-۸ ساعت خواب نیاز دارد و با افزایش سن این دوره کاهش می‌یابد. اما خواب طولانی ممکن است بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.در این مقاله، شما را با تأثیر خواب زیاد بر سلامتی آشنا می‌کنیم:
آسیب مغزی: تحقیقی نشان داده است که زنانی که بیش از ۹ ساعت در روز می‌خوابند، به ویژه با افزایش سن، دچار آسیب مغزی می‌شوند.
ضعف قلب: طبق یک مطالعه، خوابیدن بیش از ۸ ساعت فرد را در معرض خطر نارسایی قلبی و قرار گرفتن در معرض بیماری‌ها قرار می‌دهد.
دیابت: یک مطالعه تخصصی نشان داده است افرادی که بیش از ۸ ساعت می‌خوابند بیشتر از دیگران مبتلا به دیابت یا مقابله با گلوکز خون هستند و افرادی که ۶-۸ ساعت می‌خوابند خطر کمتری در ابتلا به این بیماری دارند.
افسردگی: مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ روی گروهی از افراد انجام شد و یکی از نتایج آن این بود که کسانی که با اندازه طبیعی می‌خوابند ۲۷ درصد در معرض افسردگی قرار دارند در حالی که کسانی که بیش از ۹ ساعت می‌خوابند، میزان احتمال افسردگی آن‌ها ۴۹ درصد است.
برچسب ها: خواب زیاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها