به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۲۸۵۷۳۶

شیوع بی‌سابقه ویروس کرونا در ژاپن

شیوع بی‌سابقه  ویروس کرونا در ژاپن
گروه جامعه: رکورد آمار مبتلایان روزانه به بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» در ژاپن در حالی با شناسایی ۱۰ هزار مورد جدید شکسته شد که نارضایتی عمومی از برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو افزایش یافته است.به گزارش ایسنا، تنها در روز جمعه نتیجه تست کرونای ۳۳۰۰ نفر در توکیو، شهر میزبان بازی‌های المپیک مثبت بود.مقامات ژاپن در واکنش به افزایش شیوع ویروس کرونا در چهار ناحیه جدید که بیشتر آنها حومه توکیو را در بر می‌گیرد وضعیت اضطراری اعلام کردند.

از سوی دیگر نزدیک به نیمی از ظرفیت بیمارستان‌های توکیو پر شده است و برخی از بیمارستان‌ها دیگر امکان پذیرش بیمار جدید ندارند. بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در پایتخت ژاپن به دلیل ابتلا به «کووید ۱۹» یا تماس با یک فرد مبتلا، در منازل یا هتل‌ها قرنطینه شده‌اند.

یک خبرنگار ژاپنی که رقابت‌های المپیک را پوشش می‌دهد درباره نارضایتی شهروندان از برگزاری مسابقات می‌گوید: مردم فقط می‌خواهند که بازی‌ها تمام شود زیرا همه این تدابیر اضطراری اعلام شده سرشار از ناهمگونی و بی‌عدالتی است. مردم اساسا با میزبانی رقابت‌ها مخالف بودند زیرا احساس می‌کنند که به ضرر یک آدم عادی در کوچه و خیابان است.

با این وجود برگزارکنندگان رقابت‌ها و کمیته بین‌المللی المپیک بر این باور هستند که تدابیر اتخاذ شده و ایجاد حفاظ بهداشتی به دور دهکده المپیک نتیجه بخش بوده است.به گزارش یورونیوز، تاکنون تنها ۲۷ درصد از جمعیت ژاپن به طور کامل در برابر بیماری «کووید ۱۹» واکسینه شده‌اند.
برچسب ها: ویروس کرونا ژاپن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها