به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۲۸۵۷۶۳

افزایش ۸۰درصدی تلفات غیرنظامیان در افغانستان

افزایش ۸۰درصدی تلفات غیرنظامیان در افغانستان
گروه بین الملل:کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در گزاش تازه‌ای گفت: تلفات غیرنظامیان در شش ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به همین زمان در سال گذشته هشتاد درصد افزایش یافته است.
در این گزارش آمده که در نزدیک به هزار و ۶۰۰ رویداد یک هزار ۶۷۷ نفر کشته و سه هزار و ۶۴۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.بر اساس این گزارش در شش ماه نخست سال ۱۵۴ زن کشته و ۳۵۰ زن دیگر نیز زخمی شده‌اند که نسبت به همین زمان در سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.
شمار کشته شدگان کودک نیز ۳۷۳ نفر و شمار زخمیان آنها ۱۰۸۳ نفر خوانده شده که تقریبا نسبت به زمان مشابه سال گذشته سه برابر شده است.مسئولین کمیسیون مستقل حقوق بشر بار دیگر به پایان جنگ از راه گفت‌وگو تاکید کرده و از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی دیگر خواسته "پیش از این که جنگ وحشتناک کنونی به فجایع انسانی بیشتر بینجامد" از تمامی امکانات خود برای پایان جنگ در افغانستان استفاده کنند.کمیسیون مستقل حقوق بشر در گزارش خود طالبان را مسئول ۵۶ درصد این تلفات، عاملان نامعلوم را مسئول ۲۲ درصد، نیروهای نظامی حکومت را مسئول ۱۵ درصد و گروه داعش را مسئول ۷ درصد این تلفات خوانده است.
بر اساس اطلاعات این نهاد، شمار تلفاتی که طالبان مسئول آن هستند دو برابر و شمار تلفاتی که حکومت مسئول آن است ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها