به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۲۸۵۷۶۵

آتش‌سوزی‌ گسترده در منطق گردشگری ترکیه

آتش‌سوزی‌ گسترده در منطق گردشگری ترکیه
گروه بین الملل: با نزدیک شدن آتش‌ به اقامتگاه‌های گردشگری در سواحل جنوب غربی ترکیه، دولت ترکیه اقدام به تخلیه این مناطق کرده است و در حال حاضر شعله‌های آتش به هتل‌ها و خانه‌های مسکونی رسیده و آنان را تهدید می‌کند.به نوشته رسانه‌های محلی شناورهای گارد ساحلی ترکیه با کمک قایق‌های خصوصی و قایق‌های تفریحی در تلاش هستند تا گردشگران را به نقاط امن منتقل کنند.
در شهر بدروم ترکیه تاکنون ۳ هتل پنج ستاره تخلیه شده است.آتش‌سوزی اخیر در ترکیه که از روز چهارشنبه آغاز شده تاکنون دست کم شش کشته بر جای گذاشته است.
 دو نفر از کسانی که در اطفاء حریق در استراحتگاه‌ها و روستاهای سواحل مدیترانه فعالیت می‌کردند جان خود را از دست دادند.به گفته مقامات دولتی تاکنون به جز ۱۰ مورد بقیه آتش‌سوزی تحت کنترل نیروهای آتش‌نشان درآمده است.رسانه‌های محلی هم تصاویر تاثربرانگیزی از فرار مردم منتشر کرده‌اند، در حالیکه نشان می‌دهد که آتش در حالی رسیدن به شهر از دامنه جنگلی کوه است. البته دقیقا مشخص نیست که این فیلم در چه زمانی گرفته شده است.در حال حاضر تحقیقات برای اینکه مشخص شود آیا این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده آغاز شده است و گزارش‌ها حاکی از بازداشت یک مظنون به آتش‌سوزی دارد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از شهر ماناوگات که پنج کشته در جریان آتش‌سوزی داشت، بازدید کرد. اردوغان گفت که دولت قول می‌دهد که به آسیب‌دیدگان از این آتش‌سوزی‌ها کمک کند.در حال حاضر  اردوغان به دلیل کمبود هواپیماهای اطفاء حریق در ترکیه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و او در پاسخ به انتقادات گفته است که "دلیل اصلی این مسئله این است که انجمن هوانوردی ترکیه نتوانسته ناوگان و فناوری خود را به روز کند".به گفته  اردوغان "هواپیماهای بیشتری از جمهوری آذربایجان، ایران، روسیه و اوکراین در حال حاضر در عملیات خاموش کردن آتش شرکت دارند".

 
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها