کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمدید وضعیت فوق‌العاده در میانمار

10 مرداد 1400 ساعت 18:44


گروه بین الملل: وضعیت فوق‌العاده در میانمار در فوریه سال جاری و پس از کودتا اعلام شده بود. اکنون از تمدید وضعیت فوق‌العاده سخن می‌رود. دولت کودتا اعلام کرده که انتخابات این کشور نیز با مشارکت احزاب مختلف پس از اوت ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.نگرانی از سرکوب مخالفان و معترضان به کودتای ماه فوریه ارتش میانمار با انتشار خبر تمدید وضعیت فوق‌العاده تشدید شده است.
خبرگزاری فرانسه  به نقل از میل آنگ هلینگ، رهبر دولت کودتا از تمدید وضعیت فوق‌العاده این کشور تا پایان تابستان سال ۲۰۲۳ خبر داده است.رهبر کودتا در یک نطق تلویزیونی گفت که انتخابات این کشور نیز پس از پایان دوره تعیین شده برای وضعیت فوق‌العاده حاکم بر این کشور برگزار خواهد شد.به این ترتیب، وضعیت فوق‌العاده‌ای که در ماه فوریه و پس از کودتا علیه دولت آنگ سان سوچی و برای مدت یک سال تعیین شده بود برای مدت ۱۸ ماه تمدید خواهد شد.در فوریه سال جاری، ارتش میانمار به اتهام تقلب در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ علیه دولت آنگ سان سوچی اقدام به کودتا کرد.آنگ‌سان سوچی پس از بازداشت در شرایط کنونی در حصر خانگی به سر می‌برد. دولت کودتا اتهامات عدیده‌ای علیه او مطرح کرده است.
هلینگ، رهبر دولت کودتا در نطق تلویزیونی خود گفته است: «من قول می‌دهم که انتخابات با مشارکت احزاب متعدد برگزار شود.»
هفته گذشته دولت کودتا رسما نتایج انتخابات سال گذشته و پیروزی آشکار آنگ سان سوچی را بی‌اعتبار اعلام کرده بود. این در حالی است که ناظران انتخابات سال ۲۰۲۰ گزارشی درباره تقلب یا نقض قانون در جریان آن انتخابات منتشر نکرده‌اند.اعتراضات به دولت کودتا در میانمار همچنان ادامه دارد. تا کنون گفته می‌شود ۹۰۰ نفر در جریان اعتراضات جان خود را از دست داده‌اند.
بیش از ۶۰۰۰ نفر نیز دستگیر شده‌اند. این در حالی است که دولت کودتا در ماه گذشته علیه ۲۲۰۰ نفر دیگر نیز حکم بازداشت صادر کرده است.

 


کد مطلب: 285767

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285767/تمدید-وضعیت-فوق-العاده-میانمار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir