به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۲۸۵۷۶۸

آغاز سومین نوبت واکسیناسیون در اسرائیل

آغاز سومین نوبت واکسیناسیون در اسرائیل
گروه بین الملل: اسرائیل اولین کشور دنیاست که تزریق سومین دوز واکسن کرونا را شروع می‌کند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا نخستین افراد خواهند بود. این در حالی است کارشناسان هشدار می‌دهند لزوم سومین نوبت واکسن یا جوانب آن هنوز محرز نیست.
یک میلیون و پانصد هزار نفر در هر روز. این رقمی است که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل تعیین کرده است. همه شهروندان ۶۰ سال به بالا به شرط آن که پنج ماه از زمان دومین نوبت واکسن‌شان گذشته باشد، می‌توانند سومین دوز را دریافت کنند. تا کنون سومین دوز برای بیماران سرطانی یا پیوند عضو تزریق می‌شد.
مشخص نیست که میزان تقاضا و استقبال برای این دوز چقدر باشد. هم‌زمان بسیاری از کارشناسان نسبت به تعجیل در این زمینه هشدار می‌دهند و می‌گویند هنوز روشن نیست که کارایی سومین دوز چه باشد.دولت اسرائیل با این تصمیم قصد دارد افراد مسن، گروه‌های آسیب‌پذیر و و شهروندان دارای سابقه بیماری را برابر ویروس گونه دلتا محافظت کند؛ ویروسی که سرعت شیوع آن ده برابر واریاسیون‌های دیگر است و ابتلا به آن خطرناک‌تر.علت امر آن است که شمار مبتلایان در اسرائیل به بالاترین حد خود از ماه آوریل تاکنون رسیده و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها نگران‌کننده‌ است.
میانگین ابتلای روزانه به کرونا در اسرائیل ۲۴۰۰ نفر است؛ رقمی مشابه نرخ ابتلا در آلمان با این تفاوت که جمعیت اسرائیل ۹ میلیون نفر است و جمعیت آلمان ۸۳ میلیون.
شرکت داروسازی بیون‌تک – فایزر اعلام کرده که دوز سوم واکسن می‌تواند ایمن‌سازی را تشدید کند. این دوز که به واکسن تقویتی موسوم شده، برای تزریق در فاصله شش ماه پس از دومین دوز توصیه می‌شود. مطالعات اولیه حاکی از آن بود که ویروس جهش‌یافته دلتا در برابر واکسن‌ها مقاومت می‌کند. اینک اما مشخص شده که واکسیناسیون کامل، سپری محافظتی علیه این گونه‌ جهشی است.
تازه‌ترین تحقیق این شرکت بیانگر افزایش قابل توجه پادتن خون افراد با تزریق دوز سوم واکسن است. نتایج مقدماتی نشان می‌دهند که با دوز سوم میزان پادتن ۱۱ برابر می‌شود.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها