به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۲۸۵۷۷۳

اسماعیل هنیه دوباره رئیس حماس شد

اسماعیل هنیه دوباره رئیس حماس شد
گروه بین الملل: حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه را به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود انتخاب کرده است. حماس نوار غزه را کنترل می‌کند و تاکنون بارها با نیروهای اسرائیلی درگیر شده است.
اسماعیل هنیه  برای دومین بار به رهبری دفتر سیاسی گروه حماس انتخاب شد.  دوره تصدی رهبری حماس چهار سال است.اسماعیل هنیه از سال ۲۰۱۷ گروه حماس را رهبری می‌کند. انتخابات داخلی حماس هر چهار سال یک بار به شکل محرمانه برگزار می‌شود.در دوره رهبری هنیه بین اسرائیل و نیروهای این گروه در نوار غزه بارها درگیری رخ داده است.
آخرین درگیری ۱۱ روزه در ماه مه ۲۰۲۱ اتفاق افتاد است. در این درگیری ۲۵۰ فلسطینی در نوار غزه و ۱۳ نفر در اسرائیل کشته شدند.هنیه  ۵۸ سال دارد و با ورود حماس به عرصه سیاست در سال ۲۰۰۶ موفقیت بزرگ پارلمانی کسب کرد. او در ژانویه ۲۰۰۶ به نخست‌وزیری منطقه تشکیلات خودگردان فلسطین انتخاب شد.اسرائیل، آمریکا و اتحادیه اروپا حماس را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسند.سازمان حماس و رئیس دفتر سیاسی آن از حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی برخوردارند.مناطق فلسطینی از سال ۲۰۰۷ به بعد عملا بین تشکیلات خودگردان فلسطین تحت رهبری سازمان فتح در کرانه باختری اردن و نوار غزه به رهبری گروه حماس تقسیم شده است.


 
برچسب ها: حماس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها