به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۲۸۵۷۹۹

شیخ در انتظار بازی خداحافظی با استقلال

شیخ در انتظار بازی خداحافظی با استقلال
گروه ورزشی: ماجرا برای شیخ دیاباته، مهاجم مالیایی الاصل استقلال در لیگ بیستم به غم انگیز‌ترین شکل ممکن پیش رفت. او که در شروع فصل نیز کمی دیر خودش را به تمرینات استقلال رسانده بود، در آغاز، روزهای پرتنشی با سرمربی استقلال رقم زد و به شدت مورد غضب محمود فکری قرار گرفت. کدورت‌ها به حدی بود که شیخ یک بار به خاطر ممانعت سرمربی سابق اجازه همراهی تیمش در تمرین را نیافت و با لباس شخصی در گوشه‌ای تنها نظاره‌گر تمرینات هم‌تیمی‌هایش بود.

با این حال سرمربی سابق استقلال خیلی زود درهای ترکیب استقلال را به روی این مهاجم باز کرد تا شاید هم خودش از این بازگشت نفع ببرد و هم استقلال. شیخ که پشت سرش آقای گلی لیگ نوزدهم را داشت برای هر مربی‌ای وسوسه انگیز جلوه می‌کرد اما آن شیخ هرگز ظهور دوباره‌ای در ترکیب استقلال نداشت.

با بازگشت دوباره فرهاد به استقلال تصور این بود که دیاباته احیا شود و تا حدی هم اوضاع برای دیاباته بهتر پیش رفت؛ مؤید این ادعا بیلان کاری قابل قبول این مهاجم در لیگ قهرمانان آسیا بود و به واقع آبی‌ها بخشی از دلایل صعود خود را مدیون نمایش این مهاجم هستند.

شیخ که در لیگ قهرمانان آسیا اثرگذاری قابل توجهی در استقلال داشت بسیاری را امیدوار می‌ساخت تا شاید در ادامه لیگ به همان مهاجم گلزن تبدیل شود اما سرنوشت دیاباته هرگز مطابق با انتظارات پیش نرفت و او دوباره از ترکیب استقلال فاصله گرفت تا امید‌ها برای تکرار آقای گلی‌اش که در لیگ نوزدهم رقم خورده بود، به یأس تبدیل شود.
در عین حال سرمربی استقلال انتظار داشت دیاباته در تعطیلات لیگ برتر به دلیل حضور تیم ملی در مرحله پیش مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، در تهران بماند و تمریناتش را پیش بگیرد تا شاید به آمادگی مطلوب‌تر برسد اما شیخ بی‌آنکه رضایت سرمربی استقلال را داشته باشد، شبانه راهی کشورش شد و زمان قابل توجهی از تمرینات استقلال دور شد.

حتی شیخ یک بار تا ترکیه هم آمد تا شاید زودتر از زمان مقرر در تمرینات حضور یابد و بیش از این مربیان استقلال را از خود آزرده خاطر نکند اما مشکلات روادید مانع از حضور به موقع‌اش در تهران شد تا همه عوامل برای تداوم ناآمادگی‌های او جفت و جور شود!

شاید اگر دیاباته در زمان مقرر به تهران باز می‌گشت اکنون با آمادگی مطلوب‌تر در خدمت استقلال بود و مجیدی نیز برای بازی گرفتن از ظرفیت‌هایش رغبت بیشتری از خود به خرج می‌داد اما رفتارهای آقای گل فصل پیش نیز در به وجود آمدن این فضا بسیار مؤثر بوده و او را در موقعیتی قرار داده که اکنون با وجود اینکه هنوز استقلال در جام حذفی حضور دارد، نمی‌توان شانس آنچنانی برای بازگشتش به ترکیب اصلی متصور بود.

با این حال اما دیاباته که در لیگ برتر فقط 3 بار موفق به گلزنی شده منتظر است که سرنوشت در جام حذفی برایش طور دیگری رقم بخورد و در این جام برای استقلال به میدان برود. آرزویی که مشخص نیست محقق شود یا خیر، چرا که فرهاد مجیدی در بازی‌های اخیر توجه آنچنانی به دیاباته نداشته و حتی بیش از او به آرمان رمضانی میدان داده و سبحان خاقانی هم در ترکیب اصلی قرار گرفته اما شیخ جایی در ترکیب استقلال نداشته است.

شیخ که می‌داند ریشه این وضعیت در کجا است اما عمیقاً دوست دارد که در فضای بهتری از استقلال جدا شود. او که می‌داند دیگر در استقلال فصل بعد هم جایی ندارد، دنبال روزنه‌ای در جام حذفی می‌گردد تا شاید با خاطره‌ای خوش ایران را به مقصد کشورش ترک کند اما روشن نیست که مجیدی نیز همین نظر را داشته باشد یا خیر؟!
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: شیخ دیاباته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها