به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۸۵۸۰۸

بیمارستان‌های صحرایی مناسب کرونا نیست

بیمارستان‌های صحرایی مناسب کرونا نیست
گروه جامعه: سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: موضوع تهویه برای بستری بیماران کرونایی از اولویت‌های اساسی است از این رو بیمارستان‌های صحرایی کارایی لازم را نخواهند داشت.به گزارش میزان، محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد این موضوع که چرا هلال احمر به ایجاد بیمارستان های صحرایی برای کمک به کاهش حجم بار وارده بر بیمارستان ها در شرایط کرونایی  اقدام نمی‌کند، گفت: به گفته بسیاری ازمتخصصان بیمارستان صحرایی در بحث کرونا نمی‌تواند تمهیدات لازم را برای بستری این بیماران فراهم کند.
 
وی ادامه داد : در بحث تهویه این بیمارستان‌ها نمی‌توانند موفق عمل کنند ،چرا که بیمارستان‌های صحرایی مناسب برای افراد آسیب دیده و مجروحان حوادث است و با توجه به اینکه موضوع تهویه برای بستری بیماران کرونایی از اولویت‌های اساسی است از این رو این بیمارستان‌ها کارایی لازم را نخواهند داشت.وی ادامه داد : هلال احمر در همه استان‌ها یک بیمارستان صحرایی دارد که در مواقع لازم و بروز حوادثی از جمله زلزله بتواند خدمت رسانی کند.
 
قوسیان مقدم گفت : در پیک سوم بیماری کرونا در ایلام بنابر اظهار متخصصین، به جهت اینکه بیمارستان‌های صحرایی نمی توانست پاسخگوی نیاز آنها باشد ما به شکل جایگزین از سالن های ورزشی استفاده و آنجا را پارتیشن بندی کردیم و مورد استفاده قرار دادیم.وی ادامه داد: در بیمارستان‌های صحرایی علاوه بر تهویه نامناسب، مشکل اکسیژن‌رسانی نیز وجود دارد. این بیمارستان ها ویژه مجروحان در حوادث است و برای بیماران مبتلا به کرونا مناسب نیست.
 
سخنگوی جمعیت هلال احمر در زمینه تهیه و تولید داروهای کرونا از سوی این سازمان گفت: به طور کلی تامین داروی بیماران خاص به عهده هلال احمر است ،در زمینه تامین داروی کرونا نیز این سازمان همچون واکسن ظرفیت و توان بالایی دارد اما این موضوع نیز نیاز به صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو دارد و تابع اعلام نیاز این سازمان است.

وی در مورد این سوال که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش شمار ابتلا آیا هلال احمر تصمیمی برای ایجاد پایگاه هایی به منظور انجام تست فوری در شهر های شلوغ و مراکز عمومی دارد، گفت: همچنان هلال احمر عهده دار پایش مرزها در سطح کشور است. اما با اعلام مصوبه ای از ستاد ملی کرونا و تامین اعتبارات آن می توان تست سرپایی و سریع برای افراد مشکوک به بیماری در شهرهای شلوغ و مراکز عمومی برای کمک به تشخیص زودهنگام  و مدیریت این بیماری انجام داد.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها