به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۸۵۸۱۲

خیز کرونا در خوزستان با ویروس سرکش دلتا

خیز کرونا در خوزستان با ویروس سرکش دلتا
گروه جامعه: رییس مرکز بهداشت خوزستان نسبت به افزایش سریع موارد بیماری در این استان هشدار داد و گفت: خیز جدید بیماری در خوزستان این بار با ویروس جهش‌یافته و سرکش دلتا شروع شده است.به گزارش ایرنا، دکتر سیدمحمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: اگرچه خوزستان تا به حال نسبت به استان های دیگر وضعیت مناسب‌تری دارد ولی نباید فراموش کرد که موارد بیماری و آمار مراجعه به مراکز درمانی این استان به سرعت در حال افزایش است.
 
وی افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان، تاکنون توانسته از فاجعه انسانی جلوگیری کند و این موضوع تنها راه حفظ و صیانت از جان هم استانی های عزیز است.رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای راه واکسیناسیون هستیم گفت: متاسفانه برخی از افراد به خصوص سالخوردگان استان همچنان نسبت به تزریق واکسن اهتمام ندارند که از آنها تقاضا داریم هر چه سریعتر به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
 
وی افزود: ۱۶ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۱۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال، ۱۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال و ۳۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال خوزستان هنوز برای واکسیناسیون مراجعه نکرده اند که این امر جای نگرانی دارد.
علوی بیان کرد: اگرچه واکسن به طور مطلق از بروز بیماری جلوگیری نمی کند ولی به طور قطع و یقین تا ۹۹ درصد از بروز مرگ افرادی که واکسن خود را به طور کامل دریافت کرده اند، پیشگیری می کند.
 
در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.
تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده که ۱۳۰ هزار دوز از این تعداد مربوط به نوبت دوم بوده است. گفتنی است خوزستان حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها