به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۸۵۸۹۶

رصد حلقه‌های زحل از امروز امکان‌پذیر است

رصد حلقه‌های زحل از امروز امکان‌پذیر است
گروه علمی:سیاره زحل در ماه آگوست (۱۰ مرداد ت ۱۰ شهریور) در تمام شب‌ها در شرایطی که آسمان ابری نباشد، قابل مشاهده است.. سیاره زحل امروز (دوشنبه) رسماً به وضعیت مقابله می‌رسد، به این معنی که از منظر زمین در مقابل خورشید ظاهر می‌شود.حلقه‌های زحل گسترده‌ترین سیستم حلقه سیاره‌ای در بین سیاره‌های منظومه خورشیدی است. این حلقه‌ها از ذرات بسیار کوچکی در اندازه‌های چند میکرومتر تا چندین متر تشکیل شده که به صورت توده‌ای از غبار به دور مدار زحل در گردش است.

به گفته کارشناسان، امسال نیمکره شمالی زحل در جهت ما کج خواهد شد که به شما اجازه می‌دهد تا به حلقه‌های زحل نگاهی زیبا داشته باشید.از روز دوشنبه (2 اوت)، می‌توانید زحل را در آسمان به عنوان بخشی از پدیده‌ای آسمانی به نام تقابل مشاهده کنید.پایگاه خبری نجومی «EarthSky» اعلام کرد، زحل سالانه تنها یکبار در وضعیت تقابل قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند این پدیده را توسط تلسکوپی که بتواند اجسام را حداقل ۲۵ برابر بزرگ کند، رصد کنند.
برچسب ها: سیاره زحل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها