کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رمزگشایی از فرود نخستین انسان روی ماه

11 مرداد 1400 ساعت 14:22


گروه علمی:پس از گذشت ۵۲ سال از فرود نخستین انسان بر روی کره ماه، هنرمندی با بررسی تصاویر آن دیدگاه کاملا جدیدی را از دوران آپولو کشف کرد.آپولو ۱۱ از ماموریت‌های برنامه فضایی آپولو است که منجر به گام نهادن نخستین انسان بر روی کره ماه شد. در طی این ماموریت که از سوی اداره کل ملی هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا (ناسا) سازماندهی شده بود، «نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز، در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ میلادی بر ماه گام نهادند و پس از ۸ روز زندگی در فضای بیرونی، هر سه فضانورد به زمین بازگشتند.

مایکل رینگر، کاربر Reddit و هنرمند جلوه‌های بصری تصویر «AKA rg۱۲۱۳» از باز آلدرین را که از سوی نیل آرمسترانگ در ماموریت آپولو ۱۱ گرفته شده بود، انتخاب کرد و بازتاب ماه را که در کلاه فضانورد منعکس شده بود، جدا کرد. نتیجه این شد که او یک چشم انداز بی نظیر ۳۶۰ درجه «چشم فضانورد» از ماه را کشف کرد.
او در Reddit نوشت: آنچه این روند را برای من هیجان انگیز می‌کند این مسئله است که این واقعیت دارد و ساختگی و اشتباه نیست که اگر چنین بود علاقه من به این مسئله از بین می‌رفت.

عکس مورد نظر که به نمادین بودن شناخته می‌شود، در ژوئیه ۱۹۶۹ گرفته شده است. آلدرین در نزدیکی پای مریخ نورد عقاب ایستاده است و دست چپش را بالا برده است. سایه اش در مقابل او قرار می‌گیرد و در زیر نور شدید خورشید بدون فیلتر می‌درخشد و آرمسترانگ با دوربین Hasselblad که در بالای سینه او ثابت شده است، این عکس را گرفته است؛ اگر با دقت نگاه کنید زمین را می‌بینید، درست بالای ابروی آلدرین.

این بازسازی پس از آن انجام شد که در فوریه ۲۰۱۹ تلاشی در این حوزه انجام شد، عکسی با دقت و وضوح کمتر از این مسئله منتشر شد اما مایکل رینگر بالاترین کیفیت تصویر آرشیوی از پروژه آپولو را استفاده کرد.رینگر می‌نویسد: با استفاده از آن تصویر با کیفیت بالا، این تصویر پانورامای ۳۶۰ درجه را که در یک نمایشگر ۳۶۰ درجه رایگان باز کردم. علاوه بر اسکن فیلم با وضوح بالا و بدون کاهش حجم و تغییر فرمت فایل، آن را در فوتوشاپ اصلاح کردم که منجر به نتایج بهتر شد.همچنین این هنرمند رنگ طلایی محافظ را که یک اقدام پیشگیرانه در برابر تابش خورشید است، تصحیح کرده و فضای بیشتری را در اطراف لبه‌های شیشه‌ای کلاه فضانورد برای نمای واقعی تری از فضای داخلی کلاه اضافه کرد.


کد مطلب: 285921

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285921/رمزگشایی-فرود-نخستین-انسان-روی-ماه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir