کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رتبه‌های سهمیه‌ای کنکور؛ رتبه ۷۴هزار شده ۷۸۰

خبرگزاری فارس , 11 مرداد 1400 ساعت 17:23


گروه جامعه: سایت برترین‌ها نوشت: گویی بنا نیست حاشیه‌ها دست از سر کنکور سراسری 1400 بردارد. این کنکور که تا هفته آخر درباره برگزاری یا عدم برگزاری آن در شرایط کرونایی کشور اظهار نظر می‌شد بالاخره برگزار شد؛ اما بلافاصله پس از برگزاری اعتراضات بسیاری به سخت بودن سوالات این کنکور به گوش می رسید، حالا پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کسب رتبه های عجیب و غریب از سوی برخی داوطلبان بحث داغ کاربران فضای مجازی شده است.
 
نظر برخی کاربران فضای مجازی درباره رتبه های اعلامی برخی دواطلبان را بخوانید:
* کاربری به نام علی نوشت: من برادرم کنکور داده، در زندگی‌اش ۱۸ نگرفته هیچ امتحانی رو. کنکورم عالی داده بود. الان رتبه‌اش شده ۶۰۰۰۰ یعنی هنگ کردم از تعجب.
* یکی دیگر از کاربران اینگونه شرح داده: بنده مشاور تحصيلي‌ام ، چندتا از دانش اموزآن من كه ميدونم هيچ تلاشي نمي‌كردن و هر روز با دوستان خود بيرون بودن رتبه‌هاي عجيبی آوردن كه اصلا توقع نمي‌رفت! حتي خانواده های آنها هم  تاييد مي‌كنند ولي خب چون رتبه خوب کسب کردن كسي نميتونه چيزي بگه.
* امیر هم در صفحه خود در فضای مجازی نوشته: در استان ما سیستان و بلوچستان هم دانش آموزی که عملا کتاب را باز نکرده رتبه سه رقمی آورده در رشته تجربی 60 میلیون دادن به ادمین یه کانال تلگرامی، سر جلسه جواب‌ها به وسیله هندزفری سیم کارت‌دار به آنان داده شده!
* یکی از فرهنگیان هم اینگونه توضیح داده که: من مدیر دبیرستانم، دبیرستان دولتی ،دانش آموزان خیلی خوبم رتبه‌هاشون زیاد شده، یکی که متوسط به پایین بود ،رتبه‌اش ۴۰۰ شده.
* کاربر دیگری هم با گلایه نوشت: بحث سهمیه هم واقعاً ناعادلانه‌ست. رتبه ۷۴هزار شده ۷۸۰
همزمان با ادعاهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی درباره کسب رتبه‌های غیرمعقول توسط برخی داوطلبان  تصویری که گفته می‌شود مربوط به آگهی فروش تجهیزات انتقال پاسخ به داوطلبان کنکور بوده در فضای مجازی دست به دست می‌شود.
 بحث حذف کنکور در مجلس مطرح بارها مطرح شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است،در سال ۱۳۸۶ طرح نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه و مراکز آموزش عالی در مجلس تصویب شد، قرار بود بر اساس این قانون نقش کنکور در پذیرش دانشجو کم و تا سال ۱۳۹۰ به صورت کامل حذف شود. پس از گذشت یک دهه هنوز اتفاقی نیفتاده است و عده‌ای نبود زیر ساخت و عدالت آموزشی را بهانه می‌کنند و عده‌ای به گردش مالی بالای صنعت کنکور و اصطلاحاتی مانند مافیای کنکور اشاره می‌کنند.


کد مطلب: 285943

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285943/رتبه-های-سهمیه-ای-کنکور-رتبه-۷۴هزار-شده-۷۸۰

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir