کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابتلای ۲ ببر سوماتراییِ کمیاب به کووید-۱۹

11 مرداد 1400 ساعت 16:55


گروه علمی: به گفته مقامات شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی، دو ببر نر سوماترایی که در خطر انقراض  قرار دارند در باغ وحش این شهر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند اما انتظار می‌رود که بهبود یابند.به گزارش ایسنا، رئیس سازمان پارک‌ها و جنگل‌های شهری جاکارتا، روز گذشته (یکشنبه) گفت که "تینو" ۹ ساله و "هاری" ۱۲ ساله در حال مصرف دارو هستند و تحت نظارت دقیق دامپزشکان قرار دارند.
 

وی افزود: اکنون وضعیت آن‌ها خوب است، اشتهای آنان برگشته و در جنب و جوش‌ هستند.تینو روز ۹ ژوئیه نشانه‌هایی از جمله عطسه، مشکلات تنفسی و کاهش اشتها از خود نشان داد. دو روز بعد نیز هاری آن علایم را بروز داد.رئیس سازمان پارک‌ها و جنگل‌های شهری جاکارتا گفت که نمونه‌های گرفته شده از این حیوانات در ۱۴ ژوئیه مثبت بوده است که نشان از ابتلای آنان به ویروس کووید-۱۹ داشت.

ببر سوماترا تنها زیرگونه‌های باقی مانده از ببر اندونزی است که تنها ۶۰۰ قلاده از آن گونه باقی مانده است. دو زیرگونه دیگر موسوم به "ببر جاوه" و "ببر بالی" گفته می شود که منقرض شده‌اند.به گزارش ایندیپندنت، اندونزی با بیش از ۳.۴ میلیون مورد ابتلا به کرونا و مرگ ۹۴ هزار تن از شهروندانش، بحرانی‌ترین کشور آسیای جنوب شرقی در طول همه‌گیری کووید-۱۹ بوده است.


کد مطلب: 285949

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/285949/ابتلای-۲-ببر-سوماترایی-کمیاب-کووید-۱۹

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir