به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۲۸۵۹۵۸

غول کوبایی«افسانه» شد

گروه ورزشی: رقابتهای اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو در حالی به پایان رسید که غول کوبایی با کسب چهارمین مدال طلای المپیک خود، یک رکورد تاریخی و دور از دسترس را ثبت کرد.
غول کوبایی«افسانه» شد
رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک توکیو در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم از صبح دیروز آغاز شد که این مسابقات عصر امروز با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به پایان رسید.
بنا بر این گزارش نفرات برتر این اوزان در حالی مشخص شدند که میهاین لوپز کوبایی توانست چهارمین مدال طلای المپیک خود را در سنگین وزن کسب کند و به رکوردی دور از دسترس برسد. لوپز ۳۸ ساله هم اکنون با ۴ مدال طلای المپیک و ۵ مدال طلای جهان به عنوان پرافتخارترین کشتی گیر مرد تاریخ معرفی شد. رکوردی که پیش از این در اختیار الکساندر کارلین روسی بود و او با ۳ مدال طلا و یک نقره المپیک پرافتخارترین کشتی گیر مرد تاریخ در بازی‌های المپیک خوانده می‌شد.
البته در کشتی زنان هم کائوری ایچو از ژاپن با ۴ مدال طلای المپیک همچنان پرافتخارترین کشتی‌گیر محسوب می‌شود.
اسامی نفرات برتر اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک به شرح زیر است:
۶۰ کیلوگرم: ۱- لوئیز اورتا سانچز (کوبا) ۲- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۳- سرگئی امیلین (روسیه) و والیهان سایلیکه (چین) ۵- لنور تمیروف (اوکراین) و ویکتور سیوبانو (کوبا) … ۱۰- علیرضا نجاتی (ایران)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- میهاین لوپز ۲- یاکوبی کاجایا (گرجستان) ۳- رضا کایالپ (ترکیه) و سرگئی سمینوف (روسیه) ۵- امین میرزازاده (ایران) و یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی)
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز دو نماینده در این اوزان داشت که علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم حذف شد و امین میرزازاده به عنوان پنجمی بسنده کرد.
در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار بعدی، نجاتی هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر مین سئوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد اما در دور بعد مقابل میهاین لوپز از کوبا با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد. البته میرزازاده به گروه بازنده‌ها رفت و در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و به دیدار رده بندی رسید. میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل رضا کایالپ از ترکیه مغلوب و پنجم شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها