به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۲۸۵۹۸۱
المپیک 2020 توکیو

فوتبال زنان؛ شکست آمریکا از کانادا در نیمه‌نهایی

گروه ورزشی: تیم قوتبال زنان کانادا با خلق شگفتی برابر آمریکا (قهرمان 4 دوره گذشته المپیک) توانست راهی فینال رقابت های فوتبال المپیک شود.
فوتبال زنان؛ شکست آمریکا از کانادا در نیمه‌نهایی
در اولین بازی نیمه نهایی فوتبال زنان کانادا با گل دقیقه 74 جسی فلمینگ توانست آمریکا تیم نخست رده بندی فیفا در فوتبال زنان را شکست داده و به فینال برسد. آمریکا مدعی شماره یک رقابت ها با ستاره هایی چون الکس مورگان و مگان راپینو بزرگترین ناکامی ممکن را تجربه کرد.
9 سال پیش دو تیم در المپیک لندن نیز به مصاف هم رفتند که با برد آمریکا همراه شده بود. کانادا آخرین بار در دیداری دوستانه و سال 2001 توانسته بود آمریکا را مغلوب کند. به این ترتیب کانادا در آستانه تاریخ سازی و کسب نخستین طلای فوتبال زنان قرار دارد. حریف کانادا امروز از بین استرالیا و سوئد مشخص خواهد شد.
  
دونده جاماییکایی قدم‌زنان از خط پایان گذشت و حذف شد!

شریکا جانسون، برنده مدال برنز دوی 100 متر المپیک، در 200 متر سرعت قدم زنان از خط پایان گذشت تا با 0.004 ثانیه اختلاف از راهیابی به نیمه نهایی بازبماند! شریکا جکسون، دونده جاماییکایی، پس از این که خیلی زود در مسابقه مقدماتی خود دست از دویدن برداشت، از رقابت های 200 متر زنان حذف شد. این دونده سرعت در ماده 100 متر یک مدال برنز را در کنار هموطنان خود الین تامپسون هرا و شلی‌آن فریزرپریس، به عنوان بخشی از یک-دو-سه جاماییکا به دست آورده بود. او همچنین در ماده 200 متر هم شرکت کرده بود، اما خیلی زود و قبل از رسیدن به خط پایان سرعت خود را کم کرد تا با فاصله ای بسیار اندک نسبت به رقبا چهارم شده و از این مسابقات حذف شود. حرکت عجیب جکسون در پایان مسابقه و کم کردن سرعتش پیش از خط پایان باعث شگفتی گزارشگران و هواداران شد. استیو کرام، دونده سابق، به BBC گفت: "شریکا جکسون تقریبا داشت قدم می زد! این دیگه چی بود؟ چرا چنین ریسکی کرد؟ متاسفم که عصبانی به نظر می رسم، اما من طرف او، مربی او و هم تیمی هایش هستم. نباید چنین ریسکی می کرد."
  
 جکسون که در خط دوم می دوید به نظر می رسید که به راحتی در بین سه دونده برتر قرار بگیرد، اما پس از کم کردن سرعتش با اختلاف 0.004 ثانیه نسبت به نفر سوم، چهارم شد تا از راهیابی به مراحل بعدی بازبماند.  استفن فرانسیس، مربی دوومیدانی جاماییکایی اظهار داشت که جکسون وضعیت را "اشتباه" برداشت کرده و بی تجربگی او در ماده 200 متر برای آنها گران تمام شد. فرانسیس گفت: "بدیهی است که او اشتباه برداشت کرد و بهای آن را داد. او یک ورزشکار باتجربه نیست، او یک ورزشکار باتجربه در 400 متر و یک تازه کار در 200 متر است. انتظار داشتم او بهتر عمل کند. او یاد خواهد گرفت."  هواداران نیز به حذف شریکا جکسون واکنش نشان دادند. یکی از کاربران توییتر نوشته: "یکی از احمقانه ترین نمایش های تاریخ در مسابقات مقدماتی از شریکا جکسون از جاماییکا. دارنده مدال برنز 100 متر پس از اینکه کل مسابقه قدم زد و در خط پایان زیادی شل کرد، حذف شد. در آخرین مترها از رده دوم به چهارم رفت." دیگری توییت کرده: "چرا آخر باید قدم زنان و بدون اینکه به چپ و راست نگاه کنی از خط پایان بگذری؟ رفتار احمقانه ای بود." کاربر دیگری پرسیده: "من گیج شدم، او مصدوم شده؟" دیگری توییت کرده: "حتما مصدوم شده وگرنه اینطور دویدن توجیه دیگری ندارد!"

بریتانیا بعد از 49 سال قهرمان المپیک شد
تیم پرش با اسب بریتانیا موفق به کسب مدال طلای تیمی در المپیک توکیو شد.
تیم پرش با اسب بریتانیا آخرین بار در سال 1972 برنده این مسابقات شده بود و این اتفاق بعد از 49 سال برای این تیم تکرار شد. این یازدهمین مدال طلای تیم بریتانیا در بازی های 2020 است و حالا آنها رتبه ششم جدول اهدای مدال را به خود اختصاص داده اند. تیم ملی استرالیا در این مسابقات در رده دوم قرار گرفت و فرانسه نیز که در المپیک ریو در سال 2016 قهرمان شده بود، مدال برنز تیمی را به دست آورد.
 تیم سه نفره بریتانیا شامل الیور تاونند، لورا کولت و تام مک ایوین در آخرین بازی روز دوشنبه رتبه اول را از آن خود کردند و البته الیور تاونند نیز در جدول رده بندی انفرادی پیش افتاد. او بعد از اتمام مسابقات گفت: "من خودم را کمی تحت فشار قرار دادم که این طبیعی بود. اما دو هم تیمی دیگر من با عملکرد شگفت انگیز خود کار را برای من خیلی آسان کرده بودند. روی ادامه مسابقات تمرکز می کنیم، اما جشن بزرگی پیش رو داریم و فکر نمی کنم همه چیز با یک فنجان چای تمام شود." مک ایون نیز بعد از کسب این افتخار گفت: "ما ساعت های فراوانی تمرین کردیم تا بتوانیم به اینجا رسیده و چنین عملکردی را از خود نشان دهیم. این مدال نتیجه همه تلاش هایی بود که این گروه انجام داده است."

طلا بعد از 4 دهه از دست کنیا خارج شد

بالاخره مدال طلای رشته سه هزار متر با مانع از دست کنیا خارج شد. سوفیان البکالی، دونده مراکشی و 25 ساله در آخرین پرش خود با عبور از دو ورزشکار اتیوپیایی توانست رکورد 8.08.90 را ثبت کرده و ضمن رکوردشکنی، عنوان قهرمانی را از آن خود کند. گیرما با زمان 8.10.38 در رتبه دوم ایستاد و بنیامین کیگن با 8.11.45  سکوی سوم را از آن خود کرد. الباکالی از زمان قهرمانی برونیسلاو مالینوفسکی لهستانی در مسکو در سال 1980، اولین ورزشکار غیرکنیایی لقب گرفت که موفق به کسب مدال طلای المپیک در این رشته شده است. البته این مدال از سال 1968 در اختیار کنیا بود، اما ورزشکاران این کشور دو المپیک مونترال 1976 و مسکو 1980 را تحریم کردند و در ادامه نیز در هر دوره قهرمان به کشور کنیا تعلق داشت.  البته حالا نیز مدال در قاره آفریقا مانده و به کشور مراکش رسیده است. البته کنسلوس کیپروتو مدافع عنوان قهرمانی این رشته که اهل کنیا نیز بود در این دوره به علت مصدومیت غیبت داشت. الباکالی در مسابقات جهانی لندن در سال 2017 پشت کیپروتو دوم شده و دو سال بعد در دوحه نیز برنز گرفت. سوفیان البکالی که در المپیک سال 2016 در برزیل رتبه چهارم را از آن خود کرده بود، امروز بعد از عبور از خط پایان از شدت خوشحالی گریه کرد.

 
برچسب ها: المپیک 2020 توکیو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها