به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۸۶۰۱۵

رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار گوگل

رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار گوگل
گروه فناوری: گوگل سرانجام پس از ماه‌های شایعه و انتظار گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را رونمایی کرد. این شرکت البته تمامی مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌ها را اعلام نکرده و بیشتر به معرفی برخی ویژگی‌های خاص و کلیدی پرداخته است.به‌جای استفاده از پردازنده‌های آماده از کوالکام، گوگل یک سیستم‌روی‌چیپ (SoC) اختصاصی با نام Tensor SoC را برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو توسعه داده است.

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو سرانجام پرچم‌دارانی واقعی هستند
برخلاف گوشی‌های اخیر گوگل مثل پیکسل 4 و پیکسل 5، می‌توان پیکسل‌های جدید را پرچم‌دارانی واقعی دانست که از نظر کیفیت ساخت هم چیزی از رقبا کم ندارند. همان‌طور که می‌بینید گوگل از طراحی متفاوت سه‌رنگ در این دو گوشی استفاده کرده است. ماژول دوربین یک نوار برجسته پشت گوشی است که دو بخش دیگر را از یکدیگر جدا می‌کند.

پیکسل 6 پرو از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی +QHD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. این نمایشگر کمی خمیده است و به قاب فلزی اطراف دستگاه متصل می‌شود. پشت گوشی سه دوربین وجود دارد. گوگل سرانجام علاوه بر دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض و یک تله‌فوتو 4X اپتیکال نیز اضافه کرده است. این شرکت مشخصات دوربین‌ها را اعلام نکرده اما ادعا می‌کند دوربین اصلی می‌تواند ۱.۵ برابر نور بیشتری نسبت به نسل پیش جذب کند.

نسخه ارزان‌تر و کوچک‌تر پیکسل 6 اما یک نمایشگر ۶.۴ اینچی +FHD با نرخ ۹۰ هرتزی دارد. این نسخه کاملاً مسطح بوده و قاب فلزی اطراف دستگاه نیز در آن مات است. تفاوت بزرگ دیگر این مدل با نسخه پرو، حذف دوربین تله‌فوتو خواهد بود.هر دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 پرو در سه رنگ مختلف به بازار عرضه خواهند شد؛ همان‌طور که می‌بینید رنگ‌های پیکسل 6 پرو کمی ساده‌تر و رنگ‌های نسخه عادی جذاب‌تر و شاداب‌تر هستند.

ویژگی‌های Google Tensor
Titan M2 این شرکت در کنار حسگر اثر انگشت بهره می‌برند.نام این تراشه از واحد‌های پردازشی تنسور (TPU) گوگل گرفته شده که این شرکت در دیتاسنترهای خود استفاده می‌کند. در واقع گوگل ویژگی‌های TPU برای کاربردهای هوش مصنوعی و تراشه Titan M2 را شرح داده اما مشخصات دیگر مثل CPU، GPU و مودم 5G هنوز نامشخص هستند.به گفته گوگل تراشه Titan M2 بیشترین لایه‌های امنیتی سخت‌افزاری در تمام گوشی‌های دنیا را به پیکسل 6 می‌آورد. همچنین هسته Visual Core پیکسل هم برای پردازش هوش مصنوعی و ثبت تصاویر بهتر در پیکسل‌ها حضور دارند.


همان‌طور که گفتیم گوگل هنوز مشخصات بیشتری از این گوشی شامل ظرفیت باتری، سرعت شارژ، مشخصات دقیق پردازنده، حافظه رم و … را اعلام نکرده است. با این‌حال این شرکت ادعا می‌کند پیکسل 6 فراتر از مشخصات فنی بوده و قابلیت‌هایی منحصربه‌فرد را برای کاربران عرضه خواهد کرد.
گوگل این پرچم‌داران را برای برخی رسانه‌ها ارسال کرده اما اجازه عکاسی یا فیلم‌برداری از آن‌ها هنوز وجود ندارد. انتظار داریم مشخصات کامل و بررسی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هم‌زمان با انتشار نسخه رسمی و نهایی اندروید ۱۲ منتشر شود.
برچسب ها: گوشی هوشمند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها