به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۲۸۶۱۰۱

نتایج المپیاد جهانی زیست‌شناسی اعلام شد

نتایج المپیاد جهانی زیست‌شناسی اعلام شد
گروه جامعه: در سی و دومین المپیاد جهانی زیست‌شناسی که در پرتغال برگزار شد (IBO 2021)، ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز به همراه استرالیا و هلند به صورت مشترک در جایگاه نهم در بین کشورهای شرکت‌کننده قرار گرفت. در این مسابقه جهانی که 279 دانش آموز از 72 کشور جهان در آن شرکت داشتند، به ترتیب:
چین و تایوان هر کدام با 4 مدال طلا؛
قطر با 3 مدال طلا؛
آمریکا و روسیه هر کدام با 2 مدال طلا و 2 مدال نقره؛
بلغارستان با 2 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز؛
ازبکستان با 2 مدال طلا و یک مدال نقره؛
آذربایجان با 2 مدال طلا و 2 مدال برنز؛

جایگاه‌های اول تا ششم را به خود اختصاص دادند. در المپیاد جهانی زیست‌شناسی سال جاری در مجموع 30 مدال طلا، 55 مدال نقره، و 81 مدال برنز در بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.زهرا حسینی‌نیا (دارنده مدال طلا)، ادیب‌وفا فلاح‌پور (دارنده مدال نقره)، دانیال آزادی و علی درستی (دارندگان مدال برنز) اعضای تیم ایران در المپیاد جهانی زیست‌شناسی 2021 بودند. ایران از ابتدای حضور در المپیادهای جهانی زیست‌شناسی (1999 میلادی) تا کنون 9 مدال طلا، 47 مدال نقره، 28 مدال برنز کسب کرده است. در سال 2017 خارج از رده‌بندی رسمی، به ایران 2 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز اختصاص یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها